szechenyi
  • +36 1 413 3710
  • kmaszc@kmaszc.hu
  • Budapest, Andrássy út 63-65. I Felnőttképzési nyilvántartási szám: B/2020/006362

🇪🇺 EU Percek 🇪🇺

🏖 Erasmus+ Bakancslista 😎 #erasmusbucketlist

✅Mit próbálj ki mindenképp, hogyha részt veszel egy Erasmus+ mobilitásban ❓

💡Segítségül összegyűjtöttünk pár ötletet, neked már csak annyi a teendőd, hogy pipálod a listát:

✅Gyűjts szuveníreket azokból a városokból, amelyeket már meglátogattál a fogadó országban! Ugyebár hűtőmágnesekből sosem elég…
✅Látogass meg legalább három múzeumot, így jobban megismerheted az adott ország történelmét és kultúráját!
✅Tanulj meg tíz hasznos kifejezést a másik nyelven, melyeket a későbbiekben hasznosíthatsz a beszélgetéseid során!
✅Írj fel három sztereotípiát, amit hallottál arról az országról, ahol éppen tartózkodsz és bizonyítsd be őket vagy pedig cáfolj rájuk!
✅Tanuld meg az ország tradicionális táncát vagy próbálj ki egy, az országra jellegzetes sportot, ha van olyan!
✅Kóstolj meg annyi helyi jellegzetes ételt, amennyit csak tudsz!
✅Fedezd fel a legrégebben vagy a legújabban megépült épületet a városban!
✅Fedezd fel a város legmagasabb pontját!
✅Ismerd meg egy helyi ember életének történetét!

❓Te mivel folytatnád a listát❓
... See MoreSee Less

View on Facebook

Traszkovics Zsolt /magyar/

Az Erasmus + mobilitási program keretében egy kéthetes nyelvi képzésben vettem részt az Egyesült Királyságban, Oxfordban.

A fogadó intézmény a The Lake School of English Oxford nyelviskola, mely nagy hagyományokkal rendelkezik az angol nyelvű kurzusok területén.

A szállásra az angol beszédkészség fejlesztésének érdekében homestay keretében került sor, ahol egy nyugdíjas angol tanárnőnél szálltam meg három másik szintén a nyelviskolában tanuló külföldi diák társasságában.

Kint tartózkodásom alatt a nyelvi képzés hétköznapokon 9 órától többnyire 16 óráig tartott, mely után számos szociális programlehetőséget biztosítottak nekünk, illetve önállóan is lehetőségem Oxford és London felfedezésére.

Jelen beszámolómban az itt szerzett tapasztalatokat, megismert módszereket fogom bemutatni.

A program időszaka 2017. július 29 – 2017. augusztus 12 közé esett. Maga a nyelviskolai képzés kezdete 2017. július 31 – 2017. augusztus 11. időszak között került megvalósításra. A kiutazás az iskola által ajánlott időpont előtt egy nappal történt, igy kedvezőbb árú repülőjegy megvásárlására nyílt lehetőség és egy napot Luton városában tölthettem, ahol alkalmam volt körbenézni. Repüléshez a Wizz Air Budapest – London járatát választottam.

Lutoni városnézés első és leginkább szembetűnő tapasztalata a nagymértékben multikulturális környezet volt, ami a jelenleg aktuális magyarországi vélekedést számomra teljes mértékben cáfolta. Tapasztalatom alapján a legkülönbözőbb származású emberek problémamentesen élnek együtt. Az a tapasztalatot teljes kint tartózkodásom megerősítette.

A városnézés után az előre lefoglalt szállásomon pihentem ki a nap fáradalmait.
Másnap a Luton és Oxford közötti távolságot busszal tettem meg, és körülbelül dél környékén érkeztem meg a szállásra.

A szállásadóm Elaine Nicol egy kedves nyugdíjas tanár, akivel egy tea mellett megismerkedtünk, megmutatta szobámat. A szállás egy jellegzetes kis kertes ház volt. A nap vég efelé egy spanyol tanár illetve két libanoni tanár érkezett, akik házaspárok voltak, és egy diákcsoportot kísértek a nyelviskolába. Összeismerkedtünk velük is.

A szálláson nagyon jó volt a hangulat, bár lakótársaimmal többnyire reggelenként, illetve vacsoránál találkoztam, amikor a lehetőségekhez mérten sokat beszélgettünk. Mivel mindannyian tanárok voltunk sokat beszéltünk a különböző országokban megszokott oktatási rendszerekről, illetve az ottani iskolai életről.

Maga az iskolai képzés 31-én kezdődött, egy szintfelméréssel. Itt csoportokra osztva egy 100 kérdésből illetve feladatból álló tesztet töltöttünk ki, majd egyesével egy szóbeli beszélgetésen vettünk részt. Az eredmények alapján lettünk különböző csoportokba osztva.

A szintfelmérő után egy csoportos tájékoztatót tartottak minden új hallgatónak, ahol ismertették a munkarendet, a tanórákon kívüli foglalkozások lehetőségeit, szabadidős programokat, illetve kaptunk egy mappát, amibe munkáinkat gyűjthettük, és az elhangzott információkat nyomtatott formában is tartalmazta.

A napi beosztás a következő keppen volt meghatározva:

09:15 – 10:30 1.óra
10:30 – 10:50 szünet
10:50 – 12:00 2.óra
12:00 – 12:15 szünet
12:15 – 13:00 3.óra
13:00 – 14:00 ebédszünet
14:00 – 15:00 4.óra
15:00 – 15:15 szünet
15:15 – 16:00 5.óra

Pénteki napokon a tanítás hamarabb ért véget, ilyenkor az oktatásnak 14 órakor volt vége.

Az oktatás a két hét alatt azonos csoportban történt. 12 fő volt a csoportunkban, akik a világkülönböző országaiból érkeztek. Magyar rajtam kívül egy fő volt, de voltak Németországból, Franciaországból, Belgiumból, Líbiából, Litvániából, Lengyelországból, Csehországból.

A csapat nagy része tanárokból tevődött össze. Két tanárunk volt egy délelőtti és egy délutáni, Claudia és Janet. Az ismerkedés után, meg is kezdtük a tanulást.

Nem részletezem napi szinten a tanultakat, de általánosságban írnék a tanultakról, illetve az oktatási módszerekről.

Az órák mindig nagyon jó hangulatban teltek, a tanárok különös figyelmet fordítottak a pozitív megerősítésre, a csapat vagy páros munkákra. A csoportok tagjai rendszeresen változtak, igy folyamatosan más emberekkel dolgoztunk közösen.

A délelőtti részek jellemzően nyelvtani sajátosságok ismertetésével és gyakorlásával teltek. A két hét alatt a következő nyelvtani formák kerültek elő: present perfect, past continous, past simple, first conditional, Future (will, going to).

A nyelvtani sajátosságok magyarázattal kezdődtek, majd különböző érdekes, játékos feladatokkal gyakoroltuk Őket. Nekem kisebb nehézséget jelentett, hogy a magyarázatok értelemszerűen angol nyelven történtek, de a tanárok nagyon segítőkészek voltak, illetve egymásnak is segítettek. A példák alapján minden esetben sikerült megérteni a lényeget. Ezektől függetlenül számomra egyértelművé vált, hogy angol nyelvtanulás szempontjából a nyelvtani rész jelenti számomra a legnagyobb nehézséget.

A délutáni órák jellemzően beszédkészség fejlesztéssel, gyakorlással teltek. Különösen szimpatikus volt számomra, hogy az oktatás során kitértek a megfelelő beszéd ritmusára, hangsúlyozására is, amit különböző mondókákkal is gyakoroltunk. Ez elsőre nagyon furcsának tűnt, de kétségtelen, hogy hatásos módszer.

Szintén érdekes, de hasznos volt a szlengek használata, hiszen a mindennapi életben ezeket használják, de nyelvtanulásom alatt a korábbiakban nem találkoztam ilyen jellegű képzéssel.

A beszámolóhoz csatolok néhány érdekesebb feladatlapot, amit az oktatás során használtunk. Ezekből szép adag gyűlt össze a két hét során, de egy füzetet is sikerült majdnem teleírnom.

Az oktatáson túl természetesen szabadidős tevékenységeim is voltak, bár kétségtelen tény, ogy szellemileg eléggé megterhelő volt a folyamatos angol nyelvű kommunikáció. Ezen tevékenységek alatt természetesen használni kellett az angol nyelvet, és ez is nagyban hozzájárult a nyelvi fejlődéshez.

Természetesen a szabadidős tevékenységek alkalmat adtak a helyi kultúra megismerésére is. Oxford egyetem város ahova a világ minden tájáról jönnek emberek tanulni, illetve nyelvi kurzusokra. Tapasztalataim alapján az országra nagyon jellemző a nemzeti sokszínűség, és számomra nagyon jó volt tapasztalni, hogy a különböző kultúrájú, vallású emberek mennyire békében, boldogan tudnak együtt élni. Londoni látogatásom alkalmával sem tapasztaltam pl. a jelenleg sajnos aktuális terrorizmus miatti rosszhangzatot. Bár kétségtelen, hogy egyértelmű óvintézkedéseket tettek különösen a forgalmas részeken.

A nyelviskolában és a nyelviskolán kívül is kizárólag pozitív tapasztalataim voltak azon emberekkel kapcsolatban akikkel kapcsolatba kerültem.

Délutánonként, és hétvégén a következő kulturális tevékenységekben volt alkalmam résztvenni a teljesség igénye nélkül:

Sokat sétáltam Oxfordban, de az iskola által szervezett vezetett oxfordi urán is részt vettem. Érdekes élmény bolt számomra, hogy az idegenvezetés nagy részét probléma nélkül megértettem.
Alkalmam volt Punting-olni ami egy speciális evezővel hajtott csónakban történő pihenést jelent.
Az iskola szervezett a tanulóknak sport tevékenységeke is a közeli parkban.
Érdekes élmény volt a Traditional Pub Evening ahol az itt nagyon jellemző sörözés mellett tudtunk beszélgetni, és megkóstolni a helyi söröket.

Nagyon érdekes élmény volt a Christ Church Collage látogatása ahol idegenvezető segítette sétánkat. fiammal nagy Harry Potter rajongók vagyunk külön élmény volt olyan helyszíneken járni, amiket a filmben is láthatunk.

Mivel Oxford Egyetemváros nagyon nagy élmény volt számomra a Collage-k látogatása, hiszen ezek nagyon régi és gyönyörű épületek, hatalmas gyönyörűen gondozott kertekkel, parkokkal. Számos parkot, templomot és múzeumot is meglátogattam, melyek közül leginkább az Asholem múzeum és a Tudománytörténeti múzeum volt számomra érdekes.

Londoni kirándulásom alkalmával szintén megnéztem a város jellemző látványosságait, és egy az Oxforditól eltérő jóval nagyobb város életébe is bepillanthattam. Természetesen London szép ás hatalmas város, de nekem Oxford szimpatikusabb volt, bár az emberek itt is barátságosak és segítőkészek voltak. Mindenesetre London nagy és zsúfolt város.

Kinttartózkodásom alatt a számos kulinális élményt is szereztem amik közül legszimpatikusabb a Sunday Roast kipróbálása volt, valamint egy Afternoon tea elfogyasztása volt. A délutáni tea egy komplett étkezéssel ért fel.

Összességében elmondható, hogy az Oxfordban töltött időm több szempontból nagyon hasznos és élvezetes volt.

Kétségtelenül fejlődött nyelvtudásom, nyelvi készségem, szókincsem, hiszen az angol oktatás mellett a mindennapokban is használnom kellett a nyelvet. A program választásnál éppen ezen célból fontos szempont volt számomra, hogy kollégák nélkül egyedül vegyek részt a programban így is biztosítva a nyelvhasználatot.

Jómagam korábban sok időt töltöttem tanulókkal külföldi országokban, ahol mindig szereztem a tanítás során alkalmazható módszereket, ami itt sem volt másként. Nagyon szimpatikus volt számomra, a pozitív megerősítés, a páros és csoportmunkák intenzív alkalmazása, de természetesen ha kis mértékben de itt is jelen volt az egyéni munka és egy két alkalommal házi feladatos is kaptunk. Ezeket a módszereket mindenképpen szeretném beépíteni munkámba, bá kétségtelen, hogy teljes mértékben ezek nem illeszthetőek be a mi képzési rendszerünkbe, már csak a tanulók motiváltság béli különbségei miatt sem.

Nagyon jó volt egy másik ország életébe belecsöppeni, és látni, hogy hogyan telnek a mindenapjaik, mennyire természetes számukra sok olyan dolog, ami nálunk még sajnos sok honfitársunkból ellenszenvet vált ki.

A célként meghatározott ismeretek, készségek, attitűd és felelősségi szempontok megítélésem szerint szinte teljes mértékben megvalósultak. Sajnos a két hét a B2 nyelvvizsga letételéhez szerintem nem volt elegendő, de teljes mértékben meg vagyok győződve benne, hogy a cél eléréséhez sokkal közelebb vitt.

Örülök, hogy résztvehettem a programon, és tapasztalataim, élményeim alapján mindenképpen javaslom, hasonló mobilitások szervezését és az azokon való részvételt, hiszen ez segíti a tapasztalatok, módszerek, nyelvi készségek fejlesztésén túl, a világszemlélet pozitív alakulását is. Javaslatként jelezném, hogy nyelvi mobilitás esetén legalább három hetes programot tartanék jónak, mert saját tapasztalatom az volt, hogy a második hét közepére kezdett igazán átállni az agyam az idegen nyelv használatára.