szechenyi
  • +36 1 413 3710
  • kmaszc@kmaszc.hu
  • Budapest, Andrássy út 63-65. I Felnőttképzési nyilvántartási szám: B/2020/006362

🇪🇺 EU Percek 🇪🇺

❓ Magyar 🇭🇺 , vagy más EU 🇪🇺 tagállam 1️⃣8️⃣ éves állampolgára vagy?
❓ Szeretnél ingyen utazni egyedül vagy a barátaiddal 🚉 vonattal Európa szerte?

💡 Ha igen, jelentkezz a DiscoverEU pályázatára, és utazd be Európát! Ne feledd: 2021 a 🚉 vasút európai éve, melynek megrendezésében a DiscoverEU is részt vesz.

"Kíváncsi vagy rá, mikor lesz a következő pályázati forduló?
Ha javulni fog a helyzet Európa-szerte,
⏰ 2021. október 12. és 2021. október 26. ⏰ között lebonyolítjuk a DiscoverEU következő pályázati fordulóját, hogy a 18 éves európai fiatalok újabb csoportja fedezhesse fel Európát. Ezúttal 60 000 utazási igazolványt fogunk kiosztani! Addig is kövess bennünket a közösségi felületeken, különösen a #DiscoverEU Facebook-csoportjának oldalán, ahol folyamatosan tájékoztatunk a fejleményekről!"

Facebook csoport:
⬇️⬇️⬇️
www.facebook.com/groups/245370079553195
... See MoreSee Less

View on Facebook

Tóth Judit Emma /magyar/

A képzésre való felkészülést nagyban segítette, hogy egy 80-90 oldalas angol szakmai anyagot kaptunk emailben a következő fejezetekkel:

A tananyag nemzetköziesítése, nemzeti identitás, transzformációs tanulás
A zene, mint kulturális közeg
Kultúra, az egyoldalú meghallgatás veszélyei
A multikulturalitás 5 dimenziója
Világpolgárság, világszemlélet
A nemzetköziesítés megjelenítése a tanmenetben, beépítése tananyagba
Kulcskompetenciák az élethosszig tartó tanulásban, a 8 kompetencia fejlesztésének módszerei, ötletek nemzetközi tevékenységekhez
Iskolaszintű teendők, Erasmus+ célkitűzések, prioritások; nemzetközi ajánlások
Praktikus tanácsok nemzetközi projektek indításához
Visszajelzés, értékelés, fejlesztendők

Az adott témákban így megfelelően el tudtunk merülni és kérdéseket, reflexiókat készíteni. Megismerkedtünk a nemzetköziesítés fogalmával, folyamatával, mellyel személy szerint nap mint nap foglalkozom is. Jó volt rendszer szerűen újra látni egy stratégiát, visszajelzést kapni a saját intézményi startégiánkra vonatkozólag is.

Mivel intézményünkben a korai iskolaelhagyás egy nagyon jellemző téma, jó volt egy kicsit belelátni azokba a folyamatokba, melyek ehhez vezetnek és ötleteket kapni arra, hogy hogyan előzhető meg. Nagyon megragadt bennem egy mondat, melyet a képzésszervezőnk mondott: „képzelj egy diákot úgy, mint egy ásványvizes palackot, amit felráz az, hogy nem tudott otthon enni, késett a busz, esetleg összeveszett a barátjával, na most az összes ilyen atrocitással ezt a palackot csak rázod, rázod, egészen addig amíg beér az iskolába, itt pedig beül az órára, ahol ha rögtön egy leszidással kezded, kinyitod az üveget és szétrobban” – azt gondolom ez a legnagyobb baj a mai oktatási rendszerrel, hogy nincs elég időnk foglalkozni a diákok egyéni életútjával, szociális hátterével, pedig őket jobban megismerve esetleg olyan problémákat láthatnánk meg, amitől nemcsak mi, hanem az osztálytársai is másképp viszonyulnának az illetőhöz.

Megismerkedhettünk az etwinning és a twinspace minden alkalmazási lehetőségével, sikeres etwinning projekteket láthattunk, hallhattunk helyi iskolákból, saját magunknak is ezt használni kellett. Olyan intézményeket látogathattunk meg, ahol a differenciálás fogalma teljesen mást jelent, mint nálunk és már egészen kicsi korban elkezdik integrálni a sérült diákokat is az oktatásba. Mivel az előzetes felkészülés nagyfokú angol tudást igényelt, a szókincsfejlesztés elengedhetetlen volt. Francia alapszókincset is elsajátíthattunk, és a 10 napos kurzus végén számonkéréssel zártuk a tanulási folyamatot, interaktív módon.

Franciaország tartományaként a vallás és a kultúra sok mindenben egyezik, azonban sok mindenben más. Itt nem volt illendő a lenge öltözet, konzervatív és hagyománytisztelő közösséget ismertem meg a guadeloupe-i emberekben, akik rendkívül vallásosak is egyben. Sajnos szentmisére nem tudtunk elmenni a 2 hét alatt, a megadott miserend eltért a valóságtól, de láthattunk templomot belülről és hallottunk kórust bent énekelni, ami nekem egy hatalmas élményt jelentett. Az utazás gördülékeny volt, Franciaország részeként elegendő volt a személyigazolvány. Sok mindent kellett az utazás előtt elintézni, így a moszkitók miatt erre speciális spray-t vinni, a kérdéses védőoltásoknak utána kellett nézni, amire a kurzusszervező nagyon részletes országot és kulturális sajátosságokat bemutató tájékoztatót küldött. Mivel nem találtam Guadeloupe-ról szóló útikönyvet, sokat olvastam az interneten, néztem térképet, olvastam blogokat, különösen nagy segítségemre volt a tripadvisor alkalmazása is.

Mivel egy nagyon messzi országba utaztunk, elfogadtuk a képzésszervező hotel javaslatát, ami utólag nagyon jó döntés volt, ugyanis így volt lehetőségünk főzni, helyi ételeket kipróbálni elkészíteni. Igazi kulináris élmény volt az esti vacsora, a reggeli azonban hagyományos kontinentális reggeli volt, a hotel által biztosítva. Minden nap, a program végén beszámolót kellett írnunk angol nyelven, melyet a padlet alkalmazás segítségével tudtunk feltölteni, képeket hozzáadni. Az előzetes felkészülés a könyvből igen hasznosnak bizonyult, azonban jó volt ezeket minden képzési nap előtt újra olvasni, felfrissíteni a tanultakat.

Látogathattunk iskolát, megismerkedtünk a zenei oktatás világával, a mesemondás hagyományával.

A kis csoportunk román, német, litván kollégákból állt össze, sofőrünk, aki a különleges osztálytermekbe kalauzolt minket egy helyi férfi, akivel angolul és franciául is lehetőségünk volt kommunikálni.

Nagyon sok ötletet tudtam gyűjteni az itthoni projektekhez, melynek keretében egy kollégánk már részt is vett egy e-twinning konferencián és a tantestület több tagja is elkezdett érdeklődni ez iránt.

Kint tartózkodásom alatt igazi kulturális sokkot éreztem magamban, melyet azonnal meg szerettem volna osztani kollégáimmal, barátaimmal, ismerőseimmel, így minden egyes napról készítettünk egy videóblogot, melyet a youtube csatornámra feltöltöttem. A megtekintések száma nem túl magas, ugyanis a videókat csak a linkkel lehetett megnézni, mivel még kezdők voltunk ennek a készítésében, nem szerettük volna, ha ezt bárki megnézheti.

Mivel rengeteg információt dolgoztunk fel a két hét alatt, a padlet alkalmazásban található szövegeket is szerettem volna dokumentálni, így ezekről QR kódot készítettem.

Annyi információ került egy helyre, hogy mindezt egy prezi.com előadásban összesítettem.

A BME tanárképző karán felkértek a hallgatók számára a képzésről egy előadás megtartására, ami véleményem szerint és a tanárok visszajelzése alapján is nagyon jól sikerült. Mivel a tantárgy (digitális pedagógia) célja a korszerű oktatási módszerek megismertetése, a kollégákkal nemcsak kulturális, földrajzi és szakmamódszertani ismereteket bővítettünk az

előadásom alatt, hanem IKT eszközöket használva megismerkedhettek új technológiákkal.

http://prezi.com/liardmk9ofap/?utm_campaign=share&utm_medium=copy

Oktatásban nagy hasznát vettem a kahoot nevű alkalmazásnak, melyet a diákok nagy nyitottsággal fogadtak, illetve megismertettem velük a prezi.com technika használatát is.

Sajnos az iskolánkban a diákok érzékenyítésére komoly hangsúlyt kell fektetni. Jó gyakorlat volt a képzés bemutatása számukra, így láthatták, hogy egy másik kultúrájú, etnikai csoportban milyen jól éreztük magunkat és mennyi tapasztalatot szerezhettünk.

Nemzetközi partnereinknek is beszámolhattam a képzésről, illetve facebook kampány jelleggel megosztottuk a kinti élményeinket.

Spanyolországban, Murcia városában a régió Erasmus+ koordinátorainak tarthattam előadást szakképzési témában, ahol bemutattam intézményünk lehetőségeit a pedagógus továbbképzés területén, mely nagyban motiválta a kollégákat.

A pályázat részeként íródott 5×45 perces kötelező óravázlat nagyban motivált arra, hogy az ott megszerzett ismereteket papírra vessem és a kollégákkal megoszthassam, melyet a honlapunkon közzé is tettünk, így bárkivel megosztható.