szechenyi
  • +36 1 413 3710
  • kmaszc@kmaszc.hu
  • Budapest, Andrássy út 63-65. I Felnőttképzési nyilvántartási szám: B/2020/006362

🗣 Innovation Camp 🗣

Táncsics Mihály Mezőgazdasági Technikum, Szakképző Iskola és Kollégiumunk oktatói és diákjai az Education Requires Appliance of SDGs Erasmus+ projekt Innovation Camp elnevezésű, 8️⃣ ország részvételével lebonyolított, egy hetes online programján vettek részt 2021. május 17-21 között. Ez a pedagógiai módszer a dán kollégák által kidolgozott és évek óta sikeresen alkalmazott gyakorlat a szakképzésben, ugyanakkor első alkalommal került lebonyolításra az online térben.

A váci diákok – Ott Anna, Pálocska Csenge és Kertész Ibolya – 3-4 tagú nemzetközi csoportokban dolgoztak 5️⃣ napon át, hogy innovatív és fenntartható megoldást találjanak egy valós problémára, majd a hét utolsó munkanapján egy rövid prezentáció keretében bemutassák azt az online workshop közönségének. Mivel a program munkanyelve angol volt, a diákoknak a többi hét ország diákjaival és tanáraival is idegen nyelven kellett kommunikálniuk, mely nagyban hozzájárult szakmai, illetve nyelvi készségeik fejlődéséhez, valamint interkulturális ismereteik fejlesztéséhez.

ℹ️ További részletek a programról kattintás után érhetők el: 👉 kmaszc.hu/index.php/2021/06/10/virtualis-megmerettetesen-vettek-reszt-vacimezos-diakok-es-tanaraik/
... See MoreSee Less

View on Facebook

Tóth Judit Emma, A1/5

Gyakorlat országa: Spanyolország
Fogadóintézmény/cég neve: CIFEA Molina de Segura / IMIDA
Város: Murcia, Molina de Segura
Gyakorlat időtartama (utazással együtt): 2019. március 24 – április 12.
Csoportvezető 1 neve: Tóth Judit Emma
Csoportvezető 2 neve:
Diákok száma:


Szállás értékelése (minőség, szobák elosztása, megközelíthetőség, stb.): 1 2 3 4 5

A szállás a CIFEA partneriskolában volt, 2 ágyas szobákban, melyekhez fürdő is tartozott. Minden szobában volt hősugárzó, amire szükség is volt a hideg idő miatt. Rendelkezésre állt az iskola konyhája, ahol egyszerűbb ételeket tudtunk készíteni, hűtőt hasznáni. Wifi sajnos csak a bejáratnál volt elérhető, de ott kiválóan működött. A szobákban az ágyneműt hetente cserélték a törölközőkkel együtt. A szállás Molina de Segura városban található, ami Murciától nincs messze, parkoló rendelkezésre állt.


Utazás értékelése (utazás minősége, kényelme, esetleges fennakadások, stb.) 1 2 3 4 5

Repülővel utaztunk (wizzair légitársaság) oda és vissza is, Alicante repülőtérről. Az indulás sajnos nagyon korai volt, de mindenki egyet értette abban, hogy a repülőjegyen inkább spóroljunk és több helyet látogassunk meg az így megtakarított pénzből. Alicante repülőtéren autót béreltünk, melyre nagy szükség volt, hiszen a diákok gyakorlati helye tömegközlekedéssel nagyon nehezen megközelíthető volt. Az autó nagy rugalmasságot adott, rengeteg helyet meg tudtunk nézni. A bérlést a Malév Airtours intézte, így nem kellett kauciót sem fizetni. A visszafele úton 1 órát késett a gép, de nem okozott nagy problémát.


Fogadó intézmény értékelése (kapcsolattartás, információátadás, szakmaiság, stb.) 1 2 3 4 5

AZ IMIDA nevű cégnél ez volt a második gyakorlat, ők Murcia régiójának Mezőgazdasági Kutatási és Fejlesztési és Élelmezési Intézet talaj-és növényvédelmi kísérleteket folytató kutatóintézete. A szerveztnél a kapcsolattartó Juan Antonio Sanchez, aki a legnagyobb odafigyeléssel intézte a diákok gyakorlatát. Kettesével voltak beosztva két munkaterületen, majd 1,5 hét után cseréltek. Akikkel dolgoztak szinte mindenki beszélt angolul, valaki jól, valaki kevésbé, de a diákok meg tudták magukat értetni, nem szorultak segítségre. A cég rendkívül felszerelt és szinte mindennel foglalkoznak : növények vizsgálata, talajvizsgálat, élősködők elemzése, selyemhernyó kutatás, kísérletek, kutatások, környezetvédelmet támogató kezdeményezések, külföldi szakmai konferenciák.


A program szakmai értékelése (tervezett és megvalósult tevékenységek, új szakmai tudás, új elmélet, a gyakorlat haszna, tanulók visszajelzései, együttműködés a fogadó intézménnyel, oktatás színvonala (tömören, egyszerűen, célratörően), jó példák hasznosítása otthon): 1 2 3 4 5

A tervezett programokat a diákok megvalósították. Megvalósult tevékenységek : öntözőrendszer telepítés, talajminta gyűjtéstalajminta vizsgálatélősködő vizsgálatmikroszkóp használatszakmai számítások, munkautasítások angol nyelvű ismerete, rovarok elemzése, mintavétel, pollenvizsgálat, pollenminta gyűjtéskézi porzásmódosított levegőjű környezetben végzett növény és rovar kísérletek növények gyökerének vizsgálata, növények ültetése, kísérlethez Nemzeti Parkok növény és állatvilágának ismerete Nemzeti Parkok szabályainak ismerete és betartása munkahelyi kommunikáció mezőgazdasági szakmai verseny meglátogatása A diákok olyan újszerű szakmai tudásra tehettek szert, amit itthoni keretek között nem sok cégnél tudtak volna. A környezetvédelem minden területén szerezhettek tapasztalatokat és átfogó képet kaptak arról, miért fontos a mezőgazdaságban odafigyelni az ok-okozati összefüggésekre. Az oktatók/mentorok minden feladatot kiadtak nekik, ellenőrizték, majd a diákok önállóan dolgoztak. Előző nap mindig tájékoztatva lettek a feladatokról, az időjárási viszonyok miatti változásokról. A kiválóan felszerelt labor a diákoknak teljesen új technikákat mutatott meg és olyan műszereken dolgozhattak, amiken előtte még nem. Sok kísérlet előkészítéséhez a monotónia tűrésre is szükségük volt, de mivel ez szakmájuk velejárója, könnyedén vették. A munkaidő 08.00-14.30-ig tartott a diákoknak.


A program kulturális részének értékelése (milyen kulturális tevékenységek valósultak meg – akár felsorolás szerűen is): 1 2 3 4 5

Alicante – El Palmeral Park – pálmapark Alicante – Castell de Santa Bàrbara Alicante – Alicante, Explanada de Espana: Palm Tree AvenueMurcia – Cathedral MURCIA – Jardin Floridablanca Molina de Segura városnézés Calblanque National ParkFaro Cabo de Palos – világítótorony La Manga del Mar Menor – strand Salinas de San Pedro – rózsaszín sókinyerő tavak Santuario de la Fuensanta – templom SALTO DEL USERO – kirándulás Pantano de La Cierva tó PLAYA EL PORTÚS – strand CARTAGENA – városnézés GROLYMPIA – CIFEA (Torre Pacheco) – mezőgazdsági gyakorlati verseny Monteagudo – Várjátékok Granada városnézés Gibraltár – városnézés, Cable Car Delfin safari Malaga városnézés Cabo de Gata – kilátópont CIEZA – RAFTING Playa de Bolnuevo – strand Cascada Pantano Elche – mesterséges vízesés/víztározó ELCHE PALM PARK – Európa leghíresebb pálmaparkja Rio Safari Elche – állatkert


Fenntarthatóság (javaslatok a gyakorlatok színvonalának növelésére, tapasztalatok a képzés fejlesztése érdekében): 1 2 3 4 5

A fogadóintézmény úgy vált el, hogy menjünk bármikor, jó képességű, tanulni vágyó fiataloknak mindig van náluk hely. A diákok sok segítséget jelentettek a cégnek. Jó lenne a képzésükbe szintén illeszkedő vízvizsgálatokban is részt venni, de sajnos ott még nincs angolul jól beszélő kolléga. A diákoknak a szakmai kifejezésekből sikerült jól felkészülnie, de fontos lenne idegen nyelvű munkautasításokat is elemezni velük (erre most már van példa). A fogadóintézménnyel érdemes lenne egy közös sütögetést tervezni az utolsó nap végére, nem csak egy közös ebédet, ami így kötetlenebb lenne, a diákok könnyebben tudnának elköszönni.


Általános értékelés (megvalósult-e a program célja, elégedettség, jó-gyakorlat, hasznosíthatóság, motiváció, tanulási eredmények értékelése): 1 2 3 4 5

Szerintem nem csak a diákoknak volt ez élete élménye, de nekem is. Tanulni mentek és olyan szakmai tudással tértek haza, amiről nem is álmodtak. A kultúrális tevékenységeket, azt gondolom 100%-ban kihasználatuk, és szerencsére a diákok annyira lelkesek voltak, hogy azt mondták, használjuk ki az összes itt töltött időt, ők nem akarnak hétvégén pihenni. Szerették a gyakorlati helyet, a kollégákat, jó munkahelyi kapcsolatokat alakítottak ki, érdeklődtek, kérdeztek és végtelenül jól érezték magukat. A 3 hét pont ideális volt számukra, hiszen a hétvégi programokkal együtt hamar eltelt, így honvágy talán csak az ételek miatt alakult ki. Aboszolút jó gyakorlatnak ítélem meg az itt töltött 3 hetet mind szakmai mind kulturális szempontból.


Legnagyobb eredmények, személyes sikerek

3 hétig vezettem egy idegen országban 4 diákkal. Azt gondolom ezt már önmagában hatalmas sikernek élem meg. Együtt fedeztük fel ezt a csodálatos környéket, Murciát, ami nem a legkedveltebb turisztikai látványosság, pedig varázslatos hely. A diákok szakmailag sokat fejlődtek, a személyes sikereiket megosztották és az étkezésben is próbáltuk a lehető legkevesebbet pazarolni, környezettudatosak voltunk. Eljutottunk Gibraltárra, és olyan jól gazdálkodtunk a pénzzel, hogy még raftingozni is el tudtunk menni.


Mennyire érezte magát felkészültnek a mobilitás előtt – (Írjon mellé egy 1-5 ig számot – 1 : egyáltalán nem éreztem magam felkészültnek, 5 – nagyon felkészültnek éreztem magam)

a fogadóország kultúrája – 4

a program tematikája – 4

a képzés nyelve – 5

a fogadóország oktatási rendszere – 3

a program témája – 3

Mennyire érzi magát felkészültnek a mobilitás után – (Írjon mellé egy 1-5 ig számot – 1 : egyáltalán nem érzem magam felkészültnek, 5 – nagyon felkészültnek érzem magam)

a fogadóország kultúrája – 5

a program tematikája – 5

a képzés nyelve – 5

a fogadóország oktatási rendszere – 4

a program témája – 5