szechenyi
  • +36 1 413 3710
  • kmaszc@kmaszc.hu
  • Budapest, Andrássy út 63-65. I Felnőttképzési nyilvántartási szám: B/2020/006362

2014 óta ünneplik július 25-én a tökéletes párost, a bor🍷 és a sajt🧀 verhetetlen kombinációját. Először valószínűleg Franciaországból indult a hagyomány, hogy a két különleges ízvilággal rendelkező ételt és italt egymással kínálták - a bor tannintartalma és a sajt érlelt ízvilága fokozza a gasztronómiai élményt. ... See MoreSee Less

View on Facebook

Tanári beszámoló – Tóth Judit Emma

Fogadó intémény/cég neve : Green Academy / Vilhelmsborg
Város : Beder
Gyakorlat időtartama (utazással együtt) : 2019. május 28-június 22.
Csoportvezető 1 neve : Tóth Judit Emma
Csoportvezető 2 neve : Nyékiné Tomecskó Miryam
Diákok száma : 5


Szállás értékelése (minőség, szobák elosztása, megközelíthetőség, stb.): 5

A szállásunk a Green Academy partneriskola kollégiumában volt, 2 ágyas, fürdőszobával felszerelt szobákban. A folyosón rendelkezésre állt egy kisebb konyha, ahol hétvégén tudtunk közösen étkezni. Egy másik épületben tudtunk a diákkonyhán főzni azokon a napokon, amikor a konyha nem üzemelt (ünnepnapok és hétvége). A szálláson volt mosoda, konditerem, sportolási lehetőségek és egyik nap egy közös sütögetés az egész kollégiumnak.


Utazás értékelése (utazás minősége, kényelme, esetleges fennakadások, stb.): 5

Az utazás zökkenőmentesen zajlott, repülővel utaztunk oda és vissza is. A repülőtérről transzfer busszal (912x) jutottunk el Aarhus-ban 1,5 óra alatt innen pedig helyi busszal tudtunk közlekedni Beder felé, ugyanígy a reptér fele. Rejsekort-ot használtunk a helyi utazásokra, amivel olcsóbban tudtunk utazni, mint sima jeggyel.


Fogadó intézmény értékelése (kapcsolattartás, információátadás, szakmaiság, stb.): 5

A Green Academy – közvetítő szervezet biztosította a szállást és az étkezést, mellyel nem volt probléma, mindenben segítőkészek és együttműködőek voltak. Kaptunk tőlük hétvégére biciklit is, ami megkönnyítette a közlekedést. Vilhelmsborg – gyakorlati hely – körülbelül 80-100 lovat tartanak, bértartásban és a lovasiskolának. Tiszta, jól felszerelt, 3 nagy fedelessel, amit a diákok is használtak lovaglásra. A gyakorlatvezető Hans Jorgen nagyon kedves, segítőkész volt és bármit kértünk tőle segített. Kaptunk második nap 2 biciklit, hogy a diákok (minden nap 2 fő), akik délután visszajártak etetni gyorsabban tudjanak közlekedni. Mindig tudtunk előre, hogy mikor mennyit fognak dolgozni a diákok, a lovaglást mindig aznap egyeztettük. Minden nap 9.00 órakor tartottak egy közös reggelit, amikor mindenki összegyűlt, evett, kávézott, beszélgetett, ez jó lehetőség volt a diákoknak a munkahelyi kapcsolatok bővítésére, kommunikációra.


A program szakmai értékelése (tervezett és megvalósult tevékenységek, új szakmai tudás, új elmélet, a gyakorlat haszna, tanulók visszajelzései, együttműködés a fogadó intézménnyel, oktatás színvonala (tömören, egyszerűen, célratörően), jó példák hasznosítása otthon): 5

A diákok H-P-ig, 07.00-13.00 óráig dolgoztak, minden nap 2 diák visszament, 15.00-16.00-ig a délutáni etetést is elvégezni. A kezdetekől részt vettek minden feladatban. A napi etetés, takarítás, nyergelés, a lovak legelőre kivitele is a feladatuk volt, az első hét után már mindent önállóan végeztek. Fontos volt, hogy céges gyakorlat lévén a kísérőtanár csak az első héten kísérte munkába a diákokat, utána önállóan dolgoztak. A napi lovaglási gyakorlatba a második két hétben a kísérőtanár is besegített. A diákok önállóan és csapatban is tevékenykedtek, ami így fejlesztette társas kompetenciáikat is, ezen kívül idegen nyelven kellett napi szinten kommunikálniuk egy új munkahelyi környezetben. A csoportban volt 2 frissen végzett és 3 első éves diák, így jól ki tudták egymást egészíteni a « kicsik és a nagyon ». A diákoknak lehetőségük volt lovagolni a tengerparton, ami óriási élményt jelentett számukra. A tanulók a korai kelés ellenére motiváltak voltak és szerettek a gyakorlati helyen lenni, minden nap új élményeket szereztek, képeket készítettek. A cég a kezdetektől nagy önállóságot adott a lányoknak, akik az elején ezt még bizonytalanul de a végén már önbizalommal kezelték.


A program kulturális részének értékelése (milyen kulturális tevékenységek valósultak meg – akár felsorolás szerűen is): 5

Kulturális programokkal igyekeztük a mindennapokat színesíteni, hogy a diákok szakmai élményei mellett a kulturális tapasztalatok is gyarapodjanak : SKAGEN (Balti és Északi tenger találkozása)Rabjerg MileSæby – kagylós tengerpart Moesgard MúzeumAarhus – Den Gamle ByAarhus – CathedralAarhus – Aros MúzeumAarhus városi sétaAarhus – The Infinite BridgeAarhus – Salling RooftopMarselisborg Dyrehave – szarvaspark Marselisborg Slot – királyi nyári kastélyTivoli Friheden A diákoknak a felkészítők alkalmával tartottunk előadást a dán kultúráról, történelemről, melyen a tanultakat a városnézések alkalmával tudták hasznosítani. A dán emberek viselkedését a gyakorlati helyen dolgozó kollégákon keresztül, a dán gasztronómiát pedig a helyi ételeken keresztül tudták megtapasztalni. Nagy előnyt jelentett, hogy a diákoknak nem voltak jelentős nyelvi akadályai, vicceket is megértették, ami a dán embereknél kulcsfontosságú.


Fenntarthatóság (javaslatok a gyakorlatok színvonalának növelésére, tapasztalatok a képzés fejlesztése érdekében) 1 2 3 4 5

Ez volt a céggel az első gyakorlat, de azt gondolom folytatnunk kell, hiszen a gyakorlat szakmai és kulturális tartalma is jó minőségű volt. A diákok tudták, hogy ők ennek a gyakorlatnak az « úttörői « és erre nagyon büszkék voltak, szerették volna megfelelően « kitaposni az utat » a jövő évi gyakorlatosoknak. A diákok beosztása megfelelő volt, talán érdemes lenne jövőre délutáni és delelőtti beosztást szervezni, így jobban eloszlana a munka és talán nagyobb segítség is lenne a cégnek. Jó volt látni, hogy a diákoknak nem kellett keresni a munkát, nagy segítséget jelentettek a fogadó cégnek és meg voltak velük maximálisan elégedve. Jó lenne, ha mindenki kaphatna 1 db biciklit, nagyban megkönnyítené a közlekedést és a programszervezést.


Általános értékelés (megvalósult-e a program célja, elégedettség, jó-gyakorlat, hasznosíthatóság, motiváció, tanulási eredmények értékelése): 5

A program célja megvalósult és azt gondolom a diákok is maximálisan elégedettek voltak. Jobb lenne a jövőben korban homogénebb csoportot vinni, a kisebbeken több lelkesedést láttunk, mint a nagyobb diákokon. A tanulási eredmények megvalósultak, a diákok tanultak, tapasztaltak és önállósodtak, szakmájuk által elhivatottabbak lettek.
Legnagyobb eredmények, személyes sikerek Soha nem sütegettünk még a tengerparton ez óriási élmény volt. Együtt gyújtottunk tüzet, vártuk a naplementét, faragtuk a nyársakat. A diákok önállóak voltak és ezt nagyon nagy eredménynek tekintjük.


Mennyire érezte magát felkészültnek a mobilitás előtt – (Írjon mellé egy 1-5 ig számot – 1 : egyáltalán nem éreztem magam felkészültnek, 5 – nagyon felkészültnek éreztem magam)

a fogadóország kultúrája – 3

a program tematikája – 3

a képzés nyelve – 5

a fogadóország oktatási rendszere – 4

a program témája – 4

Mennyire érzi magát felkészültnek a mobilitás után – (Írjon mellé egy 1-5 ig számot – 1 : egyáltalán nem érzem magam felkészültnek, 5 – nagyon felkészültnek érzem magam)

a fogadóország kultúrája – 5

a program tematikája – 5

a képzés nyelve – 5

a fogadóország oktatási rendszere – 5

a program témája – 5