szechenyi
  • +36 1 413 3710
  • kmaszc@kmaszc.hu
  • Budapest, Andrássy út 63-65. I Felnőttképzési nyilvántartási szám: B/2020/006362

🖊🥳✍️ Toldis diák sikere az Implom József Helyesírási Versenyen ✍️🥳🖊
➡️ Anyanyelvünk kivételes helyet foglal el az életünkben. Szóban és írásban való helyes használata könnyebbé teszi boldogulásunkat, sikeresebben eljuttathat bennünket céljaink eléréséhez. Anyanyelvünkön mondjuk ki az első szavakat, ez őrzi legszebb álmainkat, és ezen a nyelven gondolkodunk még akkor is, ha idegen nyelven szólalunk meg. Ebben a tanévben online rendezték meg a középiskolások Implom József Helyesírási Versenyének megyei fordulóját az országos vírushelyzetre való tekintettel. A neves megmérettetésen első helyen jutott tovább Pallai Tímea Anna, a Közép-magyarországi Agrárszakképzési Centrum Toldi Miklós Élelmiszeripari Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium végzős diákja. Ő fogja képviselni kategóriájában Pest megyét a Kárpát-medencei döntőn.

➡️ 1988-ban rendezték meg először ezt a versenyt Gyulán, amely egyre nagyobb népszerűségre tett szert a középiskolások körében. 1992-től névadója a versenynek Implom József, és innentől a határainkon túli magyarok is állandó résztvevői a nemes versengésnek. Felemelő érzés egy olyan közösségben versenyezni, ahol jelen vannak a szerbiai, romániai, ukrajnai, horvát, osztrák és szlovéniai magyar honfitársaink is.

➡️ Pallai Tímea – a nagykőrösi Toldi iskolánk tanulója – tavaly is megmérettette magát, ekkor második helyezést ért el, amellyel a döntőbe ugyan nem kerülhetett be, de a felkészítőtanárával – Bakóné Drexler Ilonával – folytatott sok gyakorlás megalapozta mostani sikerét. Az idei felkészülést a digitális oktatás is nehezítette. Az online tanulási térben a személyes, közvetlenebb tanulást egy szokatlanabb forma váltotta fel: a meeting, amelyhez a tanuló könnyen alkalmazkodott.

➡️ Az érettségi előtt álló diáklány érdeklődési köre sokoldalú. Az olvasás, a magyar tantárgy szeretete mellett érdekli a divattervezés – saját tervezésű ruhákat varr -, szabadidejében pedig festészettel is foglalkozik. Többnyire a táj- és portréábrázolás érdekli. Érettségi után továbbtanulást tervez. A versenyre ebben az évben Fekete I. Tiborné oktató készíti fel, akinek végzős tanítványa, Roboz Ágoston két évvel ezelőtt ezen a versenyen a hetedik megosztott helyezést érte el a döntőn.

➡️ A nyelv jelentős kultúra- és nemzetmegtartó erő. Legyen igényünk a szavak helyes leírására, használatára, ezt ösztönzi a verseny is. Célja, hogy őrizzük együtt tanulóinkkal anyanyelvünket, vigyék tovább minél többen ezt az értéket. Ma is igazak Kölcsey Ferenc szavai: „Idegen nyelveket tudni szép, a hazait pedig a lehetségig mívelni kötelesség.”

➡️ A Közép-magyarországi ASzC Toldi Miklós Élelmiszeripari Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium dicsőségfalon őrzi fiataljainak sikereit – szurkolunk Tímeának, hogy az ő képe is felkerüljön elismert társai mellé! Erőt és kitartást kívánunk terveihez és anyanyelvünk további példaértékű műveléséhez! 😊
... See MoreSee Less

View on Facebook

Szenténé Schofhauser Zsuzsanna /magyar/

A pályázat keretében 2016/17 tanév záróértekezlete után, a 2017/18-as tanév kezdete előtti időszak során vettem részt németországi nyelvtanfolyamon. 2017 július 30-án, vasárnap utaztam Regensburgba autóval utasként, ott 2 hetet töltöttem, augusztus 12-én, szombaton jöttem haza, szintén autóval hoztak, az út 8-9 órig tartott.

Az iskola címe Rote-Hahnen Gasse 12, a történelmi belváros központjában helyezkedik el, gyalog megközelíthető a belváros összes látványossága. A szállásom a nyelviskola épületében a negyedik emeleten volt, egy szinten az iskolával. A tetőtéri szobához egy kis fürdőszoba tartozott, és a szobában volt egy kis hűtőszekrény is. A szinten a lakók részére egy közös konyha és étkező is állt rendelkezésre, kicsit kopott edényekkel, de teljesen felszerelve, ennek takarítása és a szelektált hulladék levitele a tanulók feladata volt, egy napra 2 tanuló lett beosztva. A konyhában pénzbedobással működő mosógép és szárító is volt.

A fogadó intézmény neve Horizonte nyelviskola, itt anyanyelvi tanárok németet tanítanak nem német anyanyelvű nyelvtanulóknak. A korosztály 17-77 év. A csoportok 4-12 fő közöttiek, heti bontásban dolgoznak, tehát ha egy diák hosszabb ideig tanul, akkor 1-2-3 hetente változik a csoport összetétele, de ő mégis halad a tanulásban, mert komplex módon fejlesztenek, és bár a szinthez tartozó alapokat rendszeresen ismétlik, mégis mindig van új anyag.

Reggel kilenctől fél egyig tartottak az órák, egy szünettel. Mivel intenzív kurzusra jelentkeztem, ezért délutánonként külön csoportban egy kétórás fejlesztő foglalkozáson vettem részt egy másik tanárral. Az első héten A1 nyelvtudású csoportba osztottak be, a második héten egy A2 szintű csoportba mentem át.

A nyelviskolában rendszeresen szerveztek délutáni foglalkozásokat. Hétfőnként városnézés és esti ismerkedő beszélgetés volt valamelyik helyi sörkertben. Szerdán hosszabb programok voltak, egyik alkalommal hajóval mentünk Walhallába, ez egy görög templomra hasonlító hatalmas épület, ahol azoknak az embereknek a mellszobrai voltak kiállítva, akik a történelem során a német kultúráért sokat tettek. A másik szerdán a helyi BMW gyárba látogattunk el, ahol 2 órás német nyelvű idegenvezetéssel mutatták be a gyárban folyó munkát, ez rendkívül érdekes volt. Lehetőségem lett volna színházba menni és vasárnap Münchenbe kirándulni, de ezeken a programokon nem vettem részt. A második kedden főzés volt, Nicole segítségével tésztát gyúrtunk és főztünk. Ez az alkalom is jó lehetőség volt a német nyelv gyakorlására.

Az oktatás az iskolában erősen kommunikációközpontú, a tanárok annyit magyaráznak amennyi feltétlenül szükséges a megértéshez, majd az új szerkezeteket szóbeli feladatokkal gyakoroltatják be, mindenkinek lehetőséget biztosítva a beszédre, a kiejtést folyamatosan korrigálják, a különböző anyanyelvű tanulóknak más-más típushibái vannak. Házi feladatot mindig adnak, változó mennyiségben. A munkaforma is változatos, a frontális magyarázatot követően mindig először pármunka, majd csoportmunka következik. Érdekes tapasztalat, hogy a CD-lejátszókkal mindegyik tanárnak akadt problémája.

A kommunikációs feladatok hétköznapi szituációkat elevenítenek fel, az élő nyelvet tanítják, a helyi kifejezéseket is beleértve. Az óra közben felmerülő tanulói kérdéseket is követik, helyenként az eredeti témától eltérnek hogy megfelelő választ adjanak, és az így megismert új szavak a következő órára feladott anyagban szerepelnek.

A délutáni intenzív foglalkozáson tematikus szókincsfejlesztő feladatokat adott a tanár, illetve megkérdezte hogy miben szeretnénk fejlődni, és aszerint készült az órákra. Kérdéseket tett fel amire összefüggő válaszokat várt, válasz közben jegyzetelt, és utólag adott visszajelzést, felhívta a figyelmet a hibákra, majd erre épülve hozott feladatokat a következő órára.

A program célja megvalósult, a nyelvi kompetenciáim úgy érzem fejlődtek. Elégedett vagyok a nyelvi kurzussal. Az elvárásaimnak megfelelő, alapos nyelvgyakorlat volt, kommunikatív és mindamellett nyelvtanilag is alapos.

A két hét során látott módszerek egy része beépíthető a tanítási gyakorlatomba, például a szókártyák használati módja, ezt alkalmazni is fogom az idei év során. Az órákon tanult összes új szó egyértelműen nyomon követhető a diákok számára is. A tantervtől eltérő anyag tanítása sajnos csak kis részben illeszthető a merevebb közoktatási rendszerbe.

Az ilyen típusú nemzetközi nyelvgyakorlatok segíthetik a nem nyelvszakos kollégák önbizalmát és nyelvtudását, így a pedagógusokat támogatja a nemzetközi kapcsolatépítésben való részvételben.