szechenyi
  • +36 1 413 3710
  • kmaszc@kmaszc.hu
  • Budapest, Andrássy út 63-65. I Felnőttképzési nyilvántartási szám: B/2020/006362

🇪🇺 EU Percek 🇪🇺
Az #erasmusplus folytatódik!
dr. Keszy-Harmath Dániel - 1 hetes izlandi drámapedagógiai kurzuson vett részt ⏰2021.08.22-28. között
a 2020-1-HU01-KA101-077826, IN full swing 2020/2021 Erasmus+ köznevelési pályázat keretében.

📍Megújítottuk Erasmus+ ✍️beszámoló felületünket, a bejegyzés legalján található linken elérhetőek a programmal kapcsolatos legfontosabb 💡információk, 📸képek.

💡A program legnagyobb 🥳 sikerének a következőt tartotta:
"A mobilitás – amellett, hogy a számomra az eddigi 🗣leghasznosabb 👥drámapedagógiai kurzus – tele volt érzelmekkel. Nyolcfős 🤝csapatunk összekovácsolódott, s nemcsak a nappali foglalkozásokon, hanem az esti külön programokon is többnyire együtt voltunk. Személyes barátságok, 🌍nemzetközi 💬kapcsolatok kötődtek 🇪🇺 európai 🧑‍🏫tanárok között."

kmaszc.hu/index.php/dr-keszy-harmath-daniel-lorand/
... See MoreSee Less

View on Facebook

Molnár Gabriella Mária /magyar nyelvű beszámoló/

Szállás értékelése: 4
Málta fővárosától 10 percre, a replőtértől taxival 20 percre található St. Julians – a képzés helyszínét adó város. A Maltalingua Angol Nyelviskola saját kollégiumi házában kialakított apartmanok egyikében laktam. Az épületben a 2 liftből az egyik nem működött, így a szűk lépcsőháta használtam az első emeletre, amit fitnesz sportolási lehetőségnek fogtam fel. Az apartmanban 3 szoba volt, 2 db egyágyas és 1 db kétágyas, én ez utóbbiba lettem elszállásolva. Így alkalmam adódott egy szobában lakni az első héten egy francia afrikai egyetemista lánnyal, a második héten egy orosz doktornővel. A másik szobákból barátságot kötöttem egy lengyel angoltanárnővel. Az apartmanhoz tartozott egy modern fürdőszoba mosógéppel és egy nagy egylégterű ameriaki konyhás nappali szoba, ami korszerűen felszerelt és nagyon szép bútorokkal, étkezővel, kanapéval, színes okos tv-vel, mikrohullámú sütővel, vízforralóval, villanytűzhellyel. sütővel volt ellátva. Angol nyelvű feliratok mutatták, hogy mit hogy kell kezelni, milyen szemetet melyik szeméttartóba kell tenni, melyik nap kell ketinni az utcára, ezzel elősegítve a szelektív hulladékgyűjtés környezetvédelmi megvalósulását. Minden helyiség külön távirányítóval szabályozható légkondícionálógéppel volt ellátva, ami a nyári forró időszakban a komfortérzetet biztosította. A szállásról az iskola 10 perces sétával volt megközelíthető a hegyről lemenve, egy templommal és éttermekkel ékesített gyönyőrű tengerparti sétányon végighaladva a strand mellett, ahol jachtok, csónakok, hajók ringtak a tenger vizén.

Utazás értékelése: 5
Az utazás repülővel történt, a Wizzair légitársaság járatán. A repülőjegyet oda-vissza vettem meg 2 hónappal az indulás előtt. A jegy árán felül vásároltam poggyászfeladást és biztosítást is. A járatok oda-vissza pontosan közlekedtek. A repülőtér és a szállás között taxi transzfert biztosított az iskola, amit már eleve a képzési költség magában foglalt, ez kényelmessé és biztonságossá tette börönddel a való mozgást, nem voltam kitéve taxihiénáknak. Máltán remdkívül jól kialakított a buszhálózat, a járatok sűrűn járnak, az átszállások egyszerűek, heti mágneskártya bérlettel utaztam a nevezetességekhez.

Fogadó intézmény értékelése: 5
A Máltalingua – School of English – St Julians tengerparti város egyik nyelviskolája. Azért választottam ezt, mert az ország – hajdani brit gyarmatként – megtartotta hivatalos nyelvként az angolt a máltai mellett, így ezt a szabadidőben a lakosság körében is lehetett használni. Az iskola egy többszintes klasszikus máltai épület, a tetőterében úszómedence, kávézó – társalgó a félórás szünetek és a dálutáni szabadidőben, wellcome partyk idejére volt nyitva. Jól felszerelt, légkondícionált kisebb-nagyobb méretű tantermekben folyt az oktatás anyanyelvi tanárokkal, akik barátságosak és közvetlenek voltak. naponta váltották egymást. A hangulat családias volt, egyénileg törődtek a diákokkal, maximum 10 fős csoportokban.

Képzést vezetők értékelése: 5
A Máltalingua Angol Nyelviskola vezetősége úgy válogatta ki tanárait, hogy azok angol anyanyelvű képzett nyelvtanárok legyenek, ugyanakkor saját interaktív csoportbontásos módszerrel vezették a csoportokat. A tanárok naponta váltották egymást, 2 tanár tartozott egy héten egy csoporthoz. A következő héten újraszerveződő csoportokhoz megint más tanárok lettek beosztva, így nekem is a 2 hét során 4 különböző ország angol nyelvének akcentusát sikerült megtapasztalnom az onnan származó tanárok révén. A skót Patrikkal – aki Peruban is élt – találós rejtvényeket fejfettünk meg, a manchesteri Stewarttal « mi lenne ha » kártyajátékot is játszottunk. Annel, aki félig máltai és brit – a szókincsünket növeltük. Kedvencem Phill, aki gyógyszálló menedszer tulajdonosa is volt és Thaiföldön nyaral telente, már 20 éve oktat a nyelviskolában és az egészséges sportos életmód híveként pozitív példa is volt számunkra.

Program értékelése: 5
A Maltalingua – School of English – neve szójáték – az ország neve Malta és a Multilingua – vagyis többnyelvű – az iskola célját fejezi ki, hogy Máltán angolt lehet tanulni, és a világ több országából tanulnak itt azért, hogy többnyelvűvé, vagy legalábbis az anyanyelvén kívül angololul tudóvá váljanak. Általános nyelvi félnapos kurzuson vettem részt – vagyis napi 4 órában hétfőtől péntekig. A tanítás 9-től 12.30-ig tarott, közben volt egy félórás szünet. Az első napon 8.30-ra kellett menni, amikor tájékoztatót tartottak, majd egy felmérő tesztet írtak az újonnan érkezettek, ennek része volt egy nyelvtani teszt, egy fogalmazás és közben egy szóbeli interjú az egyik tanárral. Minden hét utolsó napján szintén volt egy-egy heti anyagot felmérő dolgozat, ami alapján újra beosztották egy másik csoportba a diákokat. Egy csoportnak 2 tanára volt, akik napi váltásban tanítottak. A tanítási módszerek a kommunikációs készséget, elsősorban a beszédet és a hallás utáni megértés készségét akarták erősíteni. Sokszor volt pármunka párcserével, ennek révén ugyanazt a feladatot sok partnerrel tudtuk ismételve végrehajtani. A feladatok ezáltal játékosaknak is tűntek, ugyanakkor mégis teljes mértékben koncentrálni kellett. Az iskola minden napra szervezett szabadidős programokat, kirándulásokat a hivatalos tanórákon kívül is, hozzájárulva a nyelvelsajátítás informális gyakorlásához, és a Máltai nevezetességek, kultúra megismeréséhez.

Legnagyobb eredmények, személyes sikerek
A felmérő tesztem 90%-osra sikerült az első napon. Folyékonyabbá vált az idegennyelvi kommunikációm, ennek kialakulását segítette, hogy az órák alatt és után is sok emberrel sikerült interakcióba kerülnöm. Nemzetközi szinten baráti kapcsolatokat alakítottam ki hozzám hasonló tanárokkal vagy egyetemi végzettségűekkel – legyelországból, svájcból, olaszországból, japánból. A hallás utáni értésem is megerősödött, gyorsabban megértem, amit mondanak nekem. Az összes legfőbb nevezetességet sikerült felkeresnem, Valettában a máltai lovagrend templomát, a Baraka Gardent, a Nagy Kikötőt, Delfin Showt, a Kék Lagúnát. A tengerparti nyaraláshoz tartozó sportolásra, úszásra is volt lehetőségem a csodaszép mediterrán strandokon, ami szintén jó alkalmat adott az angol nyelv használatára.

A program értékelése angol nyelven (1000-1500 karakter szóközzel)

Maltalingua School of English is in St Julians near the beach with the beautiful view of the sea. I took a general language course, 4 hours a day from Monday to Friday. We passed a level test on the first day – including grammer, letter writing and an interview with teachers. At the end of the study weeks we also had a level test again to get feedback the progression. The school provides modern classrooms and a swimming pool and coffe bar on the roof of the building. I appreciate the fact that the teachers in Maltalingua are native speakers, I could learn from authentic persons. Stewart is from Manchester, Patrick is from Edinburgh, Phill is from London, Anna is from York. They were helpful and friendly. My goal was to improve my English almost to the advanced level, and I could pass successfully the final exam to get the course specific certification. During my mobility period I could refresh my grammar knowledge and I had many chances to communicate with different people. I made friends and new contacs from other nations : Gosia the English teacher from Poland, Michela the tour guide from Italy/Switzerland and Soyoka the enterier designer from Japan. It was beneficial that the English is an official language in the country which provided me a good opportunity to practice the language outside of the school as well. The school organized programs after the lessons, contributing to the informal practice of language learning and to discovering the sights and culture of Malta.

Mennyire érezte magát felkészültnek a mobilitás előtt – (Írjon mellé egy 1-5 ig számot – 1 : egyáltalán nem éreztem magam felkészültnek, 5 – nagyon felkészültnek éreztem magam)

a fogadóország kultúrája – 3

a képzés tematikája – 3

a képzés nyelve – 3

a fogadóország oktatási rendszere – 3

a képzés témája – 3

Mennyire érzi magát felkészültnek a mobilitás után – (Írjon mellé egy 1-5 ig számot – 1 : egyáltalán nem érzem magam felkészültnek, 5 – nagyon felkészültnek érzem magam)

a fogadóország kultúrája – 4

a képzés tematikája – 5

a képzés nyelve – 4

a fogadóország oktatási rendszere – 4

a képzés témája – 5