szechenyi
  • +36 1 413 3710
  • kmaszc@kmaszc.hu
  • Budapest, Andrássy út 63-65. I Felnőttképzési nyilvántartási szám: B/2020/006362

Kusnerik Erika /magyar nyelvű beszámoló/

Szállás értékelése: 5
Szállásom a dublini Trinity College Goldsmith Hall nevű kollégiumában volt. A szoba kényelmes volt, megfelelt az elvárásoknak. Mivel a Trinity College a belvárosban helyezkedik, így minden gyalogosan megközelíthető volt. Kényelmes volt az is, hogy a kurzus helyszíne szintén a Trinity College-ban volt.

Utazás értékelése: 4
Írországba és visszafelé is a Ryanair légitársasággal repültem. Odafelé egy órás késéssel érkeztünk meg, visszafelé szerencsére nem volt ilyen probléma. A szállás a repülőtértől fél órára volt, ahová a menetrendszerűen negyedóránként közlekedő buszokkal könnyen el lehetett jutni.

Fogadó intézmény értékelése: 5
A kurzus folyamán egyértelműen kiderült, hogy a szervező English Matters spanyol cégnek igazán nagy tapasztalata van a tanfolyamok lebonyolításában. Végig segítőkészek voltak, és mindent igyekeztek megtenni annak érdekében, hogy a résztvevők elégedettek legyenek.

Képzést vezetők értékelése: 5
Eduardo Marín, programigazgató gondoskodott arról, hogy a kéthetes tanfolyam során minden rendben menjen. Rendszeresen látogatta az órákat és készséggel válaszolt minden felmerülő kérdésre. Rajta kívül munkatársa, Arantxa is végig mindenben rendelkezésünkre állt. A tanfolyam alatt több tanár is tartott nekünk órákat. Mindegyikük nagy felkészültségről tett tanúbizonyságot és hasznos ötletekkel láttak el minket.

Program értékelése: 5
A program megfelelt ez előzetes elvárásoknak. A kurzus során többféle területet is érintettünk. Számos új módszertani ötletet megismerhettünk. Kaptunk egy rövid bevezetést az ír irodalomba, történelembe, filmművészetbe és zenébe. Ezek mellett még hasznos programokkal és a tanítás folyamán jó hasznos weboldalakkal is megismerkedhettünk. A kurzus során tehát összetett módon fejleszthettük tudásunkat.

Nemzetközi startégiára vonatkozó javaslatok
A külföldi tanulmányutak nagyszerű lehetőséget biztosítanak arra, hogy a kollégák felfrissítsék módszertani tudásukat és új ötletekkel gazdagodjanak. Emellett a tanári motiváció növelésére is alkalmasak. Bátorítani kell tehát a kollégákat és segíteni őket a nyelvtanulásban, hogy ezáltal nekik is lehetőségük nyíljon külföldi tanulmányutakon való részvételre.

Legnagyobb eredmények, személyes sikerek
A program során sikeresen együtt tudtam dolgozni különböző más országból érkező kollégával és tovább tudtam gyarapítani az Írországról eddig megszerzett ismereteimet.

A program értékelése angol nyelven (1000-1500 karakter szóközzel)
During my two-week-long course, Talking to People: Inquiry-based and Cooperative Methodology in Dublin, I took part in a wide variety of lessons. We learnt about cooperative and inquiry-based learning and we could try out a lot of exercises that will come in useful for our teaching. A number of new ICT tools were also presented to us that can make our work in the classroom more up-to-date and with the help of them we can better engage our students. We got an introduction to Irish culture, especially Irish literature, film and music. We took part in several activities, where the variation of individual, pair and group work made our sessions always entertaining and interesting. Besides, it helped develop our communicative competence in English. We received a lot of new teaching ideas that we can use in our own teaching practice. Our teachers were always well-prepared and enthusiastic. The course provider has many years of experience in organising Eramus courses and they were really professional and helpful throughout the whole period of the course and took the well-being and satisfaction of the participants very seriously. All in all, the two weeks that I spent in Dublin proved to be highly beneficial for my professional development.

Mennyire érezte magát felkészültnek a mobilitás előtt – (Írjon mellé egy 1-5 ig számot – 1 : egyáltalán nem éreztem magam felkészültnek, 5 – nagyon felkészültnek éreztem magam)

a fogadóország kultúrája – 4

a képzés tematikája – 3

a képzés nyelve – 5

a fogadóország oktatási rendszere – 3

a képzés témája – 3

Mennyire érzi magát felkészültnek a mobilitás után – (Írjon mellé egy 1-5 ig számot – 1 : egyáltalán nem érzem magam felkészültnek, 5 – nagyon felkészültnek érzem magam)

a fogadóország kultúrája – 5

a képzés tematikája – 5

a képzés nyelve – 5

a fogadóország oktatási rendszere – 4

a képzés témája – 5