szechenyi
  • +36 1 413 3710
  • kmaszc@kmaszc.hu
  • Budapest, Andrássy út 63-65. I Felnőttképzési nyilvántartási szám: B/2020/006362

🖊🥳✍️ Toldis diák sikere az Implom József Helyesírási Versenyen ✍️🥳🖊
➡️ Anyanyelvünk kivételes helyet foglal el az életünkben. Szóban és írásban való helyes használata könnyebbé teszi boldogulásunkat, sikeresebben eljuttathat bennünket céljaink eléréséhez. Anyanyelvünkön mondjuk ki az első szavakat, ez őrzi legszebb álmainkat, és ezen a nyelven gondolkodunk még akkor is, ha idegen nyelven szólalunk meg. Ebben a tanévben online rendezték meg a középiskolások Implom József Helyesírási Versenyének megyei fordulóját az országos vírushelyzetre való tekintettel. A neves megmérettetésen első helyen jutott tovább Pallai Tímea Anna, a Közép-magyarországi Agrárszakképzési Centrum Toldi Miklós Élelmiszeripari Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium végzős diákja. Ő fogja képviselni kategóriájában Pest megyét a Kárpát-medencei döntőn.

➡️ 1988-ban rendezték meg először ezt a versenyt Gyulán, amely egyre nagyobb népszerűségre tett szert a középiskolások körében. 1992-től névadója a versenynek Implom József, és innentől a határainkon túli magyarok is állandó résztvevői a nemes versengésnek. Felemelő érzés egy olyan közösségben versenyezni, ahol jelen vannak a szerbiai, romániai, ukrajnai, horvát, osztrák és szlovéniai magyar honfitársaink is.

➡️ Pallai Tímea – a nagykőrösi Toldi iskolánk tanulója – tavaly is megmérettette magát, ekkor második helyezést ért el, amellyel a döntőbe ugyan nem kerülhetett be, de a felkészítőtanárával – Bakóné Drexler Ilonával – folytatott sok gyakorlás megalapozta mostani sikerét. Az idei felkészülést a digitális oktatás is nehezítette. Az online tanulási térben a személyes, közvetlenebb tanulást egy szokatlanabb forma váltotta fel: a meeting, amelyhez a tanuló könnyen alkalmazkodott.

➡️ Az érettségi előtt álló diáklány érdeklődési köre sokoldalú. Az olvasás, a magyar tantárgy szeretete mellett érdekli a divattervezés – saját tervezésű ruhákat varr -, szabadidejében pedig festészettel is foglalkozik. Többnyire a táj- és portréábrázolás érdekli. Érettségi után továbbtanulást tervez. A versenyre ebben az évben Fekete I. Tiborné oktató készíti fel, akinek végzős tanítványa, Roboz Ágoston két évvel ezelőtt ezen a versenyen a hetedik megosztott helyezést érte el a döntőn.

➡️ A nyelv jelentős kultúra- és nemzetmegtartó erő. Legyen igényünk a szavak helyes leírására, használatára, ezt ösztönzi a verseny is. Célja, hogy őrizzük együtt tanulóinkkal anyanyelvünket, vigyék tovább minél többen ezt az értéket. Ma is igazak Kölcsey Ferenc szavai: „Idegen nyelveket tudni szép, a hazait pedig a lehetségig mívelni kötelesség.”

➡️ A Közép-magyarországi ASzC Toldi Miklós Élelmiszeripari Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium dicsőségfalon őrzi fiataljainak sikereit – szurkolunk Tímeának, hogy az ő képe is felkerüljön elismert társai mellé! Erőt és kitartást kívánunk terveihez és anyanyelvünk további példaértékű műveléséhez! 😊
... See MoreSee Less

View on Facebook

IT, Bakos-Nagy Márta, 2 hét, Málta /magyar/

Az Erasmus+ tanártovábbképzés keretében került sor a kéthetes kurzusra. A képzés kiválasztásánál az a szempont vezetett, hogy behozzam vagy legalábbis csökkentsem azt a hátrányt, amely a mai diákok számítástechnikai jártassága és az én jártasságom között feszült. A Z-generációs diákjaink számítástechnikai bennszülöttek, azonban nem mindig a hasznos tanulásra fordítják az internet, mobiltelefon előtt töltött időt. Hasznos linkeket ismertem meg, amelyekkel színesebbé lehet tenni a tanórákat, illetve a diákok is intenzívebben állíthatják a tanulás szolgálatába a számítástechnikai eszközöket.

A tanfolyam színhelye az ETI-ESE impozáns modern épületében volt. Több száz diákkal és korombeli tanárral együtt látogattuk a képzéseket. A mi képzésünk a számítástechnikai készségek emelt szintű alkalmazását igyekezett megismertetni a tanítás gyakorlatában. A nemzetközi csoportban ketten voltunk magyarok, két spanyol, két német és hat lengyel kollégával együtt összesen tizenketten fogtunk bele a tanulásba. Tanfolyamvezetőnk Niki Stokes angliai informatikatanár volt, aki Máltán telepedett le. Nagyon jó hangulatban folytak az órák, egymást segítettük, ha elakadtunk. A magyar kolléga informatikatanár volt, ő segédkezett Nikinek, így a csoport lassúbb tagjai is tempósabban haladhattak. Sokunknak teljesen új volt a tananyag, noha minden applikáció réges-rég az internethasználók rendelkezésére állt.

A tanfolyam szervezői ingyenesen letölthető alkalmazásokkal, viszonylag egyszerű applikációkkal és számos jó ötlettel tarkították a tananyagot. Az alkalmazásokat mind kivétel nélkül a Google segítségével értük el, az információkat és az egyéni munkák linkjeit Dropboxban tettük mindannyiunk számára elérhetővé.

A tananyag változatos lehetőségeivel felölelte az interneten elérhető különféle alkalmazásokat, amelyekkel színt vihetünk a tanításba. Többek közt megismerkedtünk a tesztkészítő programok számos fajtájával: Szövegértést ellenőrző feladatokat és videók felhasználásával hallás utáni ellenőrző feladatokat szerkesztettünk. Keresztrejtvényeket alkottunk, képes szótanítási feladatokat hoztunk létre. Saját honlapot és blogot szerkesztettünk, amelyekbe beágyaztuk a videóinkat, képeinket és egyéb kreatív alkotásainkat. Számomra a legnehezebb feladatot a kódok beágyazása jelentette. Itt látszott, hogy az informatikai háttér és logika milyen fontos területe a korszerű műveltségnek. Tanfolyamtársaim is hasonló előképzettséggel jöttek erre a képzésre, amit ott megismertünk, napi rendszerességgel gyakorolnunk kell, ha igazán jártasak akarunk lenni ezen a műveltségterületen is.

A pénteki napokon mindenkinek egyéni prezentációt kellett saját alkotásaiból tartania, valamint egy nemzetközi csoportos projektben is részt vettünk: a spanyol-magyar vegyes csoportunk egy rögtönzött Webquestet készített, amiben egy képzeletbeli osztály számára a spanyol és a magyar főváros turisztikai látványosságait dolgoztuk fel feladatok, ismeretterjesztő háttéranyag formájában.

A tanfolyam minden hétköznap 9-14.20-ig tartott, két szünettel. Izgalmas szabadidős programokat ajánlottak a szervezők, Valetta és Mdina meglátogatása a program részét képezte, a többi szervezett programért fizetni kellett. Málta és a Máltai Lovagrend történetébe egy ismeretterjesztő filmen keresztül pillanthattunk be. A film jó kiinduló alap volt a szabadidős programjaim megtervezéséhez, különösen izgalmas volt a neolit kori templomok látványa. Stonhenge előtt épült néhány máltai megalitikus templom. Én Birzebuggát és Tarxient látogattam meg, lenyűgözött a több mint 5000 éves kultikus hely díszítéseinek, termékenységi istennő-torzójának látványa. Hétvégén Gózóra, Calypso nimfa szigetére szerveztek csoportos látogatást. Idegenvezetőnk, Mario élvezetesen mutatta be a sziget nevezetességeit és mezőgazdaságát, a híres gózói kecskesajtot aztán meg is ízlelhettük egy étteremben egyéb mediterrán finomságok kíséretében. Az Azúr Ablak tavaly leomlott egy hatalmas vihar következtében, de a turisták mind a mai napig tömegesen keresik fel a helyét. A Captain Morgan hajóval eljutottam a Kék Lagunába is, és egy alkalommal Marsaxlokk halászfalut is meglátogattam. Mivel a tömegközlekedés rendkívül egyszerű Máltán – mindenhová el lehet jutni egy buszbérlettel egy órán belül –, sokat utazgattam. Nagyon tetszett a buggibai Nemzeti Aquarium.

Vendéglátóim, Lorraine és Sandro mindketten nyugdíjasok. Csodálatos házban élnek, nagyon jól főzött a háziasszony, azt mondhatnám, mindennel meg voltam elégedve, ha két héten át tudtam volna pihenni és éjszaka aludni. Az első héten extrameleg is volt, a ventillátor csak a 38-40 fokos meleg levegőt kavarta. Első éjszaka megtudtam, hogy mi az a Festa Máltán, de nem tudom és ők sem tudják, miért lövöldöznek ágyúval a levegőbe reggel 8-tól éjfélig a madarak, gyerekek és turisták nagy riadalmára. (Bár a turisták is mindent megtettek, hogy hajnali 4-kor még ne aludjak, folyamatosan „buli” volt az utcán is, a tengerparton is, ami pár száz méterre volt a lakhelyemtől.)

A továbbképzésről összefoglalóan elmondhatom, hogy elérte célját, számos jó gyakorlatot tanultam, elsősorban az idegennyelv oktatásba beépíthetők ezek a feladatok. Módszertanilag színesíthetik egyéb tantárgyak óráit is, hiszen a vizualitás és a diákot is bevonó interaktív óramenet jobban motiválja a tanulókat. Iskolánkban csak korlátozottan valósíthatók meg a továbbképzésen tanultak az informatikai eszközök elavultsága miatt. A mobiltelefonos applikációkhoz pedig wifi kellene, ami megint csak problémás iskolánkban. Remélem, mindezek ellenére sok diáknak kelthetem fel az érdeklődését érdekes feladatokkal a tanulás iránt, valamint a tanultak disszeminációjával kollégáimnak is adok néhány hasznos ötletet. Tervezem, hogy a diákoknak tanóráimon a gyakorlatban, illetve a MÁS-órán prezentációban, kollégáimnak egy értekezlet során átadom a tapasztalataimat. Nagyon hálás vagyok, hogy ilyen élményekben gazdag helyen részt vehettem egy igazán hasznos továbbképzésen.

Az elvégzett munkáim linkjeit az alábbi táblázatban mellékelem. A honlapon számos fénykép, videó és feladat található: https://bakosnagymarta.wixsite.com/mysite