szechenyi
  • +36 1 413 3710
  • kmaszc@kmaszc.hu
  • Budapest, Andrássy út 63-65. I Felnőttképzési nyilvántartási szám: B/2020/006362

🇪🇺 EU Percek 🇪🇺

🏖 Erasmus+ Bakancslista 😎 #erasmusbucketlist

✅Mit próbálj ki mindenképp, hogyha részt veszel egy Erasmus+ mobilitásban ❓

💡Segítségül összegyűjtöttünk pár ötletet, neked már csak annyi a teendőd, hogy pipálod a listát:

✅Gyűjts szuveníreket azokból a városokból, amelyeket már meglátogattál a fogadó országban! Ugyebár hűtőmágnesekből sosem elég…
✅Látogass meg legalább három múzeumot, így jobban megismerheted az adott ország történelmét és kultúráját!
✅Tanulj meg tíz hasznos kifejezést a másik nyelven, melyeket a későbbiekben hasznosíthatsz a beszélgetéseid során!
✅Írj fel három sztereotípiát, amit hallottál arról az országról, ahol éppen tartózkodsz és bizonyítsd be őket vagy pedig cáfolj rájuk!
✅Tanuld meg az ország tradicionális táncát vagy próbálj ki egy, az országra jellegzetes sportot, ha van olyan!
✅Kóstolj meg annyi helyi jellegzetes ételt, amennyit csak tudsz!
✅Fedezd fel a legrégebben vagy a legújabban megépült épületet a városban!
✅Fedezd fel a város legmagasabb pontját!
✅Ismerd meg egy helyi ember életének történetét!

❓Te mivel folytatnád a listát❓
... See MoreSee Less

View on Facebook

Erasmus + KA1 Szakképzési pályázat (2018-1019) Csollány Emőke

Program: Erasmus+ szakképzési mobilitás, parképítés

Időszak: 2018. augusztus 4 – október 13

Hely: Beder, Dánia

Fogadó intézmény: Jordbrugets UddannelsesCenter Arhus (Green Academy)

Létszám: 20 diák, 1 kísérő tanár

 

Összegzés

A 10 hét végén tartott feedback megbeszélésen egészen apró kiegészítések mellett mindenki azt fogalmazta meg, hogy ez egy nagyon jól előkészített és jól szervezetten, rugalmas együttműködésben lebonyolított program. A tanárok jól tudtak haladni a tananyaggal és a gyakorlatokkal. A kollégium és a konyha vezetése maximális szolgáltatást nyújtott és a magyar diákok fegyelmezetten illeszkedtek be az iskola rendjébe. A kulturális programok szervezésében sok segítséget kaptunk, ugyanígy informatikai téren. A tanulmányi osztályon egy külön munkatárs intézi az ügyeinket, akivel tökéletes az információcsere. Mivel a szakmailag legjobb és legmegbízhatóbb diákokat visszük, ez a környezet még jobban felerősíti igyekezetüket a tanulásban és eddigi jó hírünk megerősítésében. Minden évben alig várják, hogy újból augusztus legyen, amikor a magyar csoport megérkezik.


Az idei órarend az előző 2 év sikerei és fejlesztései alapján került összeállításra. A kiválóan működő dán-magyar egyeztetések eredményeképp a májusban megkapott órarendet végignézhettük és apróbb javaslatok beépítése után véglegesítette a dán tanári csoport és nemzetközi koordinátoruk. A program a következő tematikus blokkokat tartalmazta:

Növényismeret, Növénytermesztés elmélet és növényszaporítás gyakorlat, Kerttervezés elmélet, Szakrajz, Térkövezés gyakorlat, motoros láncfűrész kezelés, Munkagép-kezelés, Terület kimérés lézeres műszerrel, Munkavédelem, Tűzvédelem, Elsősegély, Szakmai angol, Kerttervezés vizsgaprojekt és vizsgakert-építés.

Az oktatókat tekintve ismét a legjobb szakembereket kaptuk magas szintű angol nyelvtudással. Új színt hozott egy fiatal tájépítész kollega bevonása a programba, aki ismeri a legfrissebb parképítési trendeket, technológiákat, piaci igényeket és az aktuális parképítési anyagokat, technikákat. Óriási előnye az elmúlt éveknek, hogy már 2 év tapasztalatával vártak bennünket és mind az oktatás, mind a személyes kapcsolatok alakulása gyorsan és zökkenőmentesen zajlott. Mindig nagy várakozás előzi meg érkezésünket és ez az attitűd rengeteg ráépülő, új ötletet és elégedettséget hoz magával. Mindkét fél hosszútávon gondolkodik a további szakmai együttműködésről.

Idei újdonság volt, hogy az arhusi Stafetten váltófutóversenyen az iskola tanári csapatába meghívást kaptam én is, és egy Erasmus+ diák is. Ez egy 4-napos, többezer-fős rendezvény és megtisztelő volt, hogy fellogózott pólóban mi is részt vehettünk rajta.

A tanulási eredmények jól mérhetők és teljesültek is, hiszen a programot a tanulóinkra szabják és az egyes tárgyakban szerzett elméleti gyakorlati ismeret nyomon követhető a kiadott feladatok által vagy a teszteken. A dán partnerintézmény tagja a LOASA projektnek, ezért a diákok részére egy ebben kifejlesztett értékelést is készítettünk. A szociális, szakmai és általános készségeket próbáltuk a programra vonatkoztatva megnevezni és pontozni tanulónként. Az eredményekről Karolina Sikala beszámolt a projekt Ausztriai konferenciáján, sőt a velünk készült videót is levetítette egy csoportmunka során.

A kulturális programok ismét csodás élményeket nyújtottak, és könnyebb volt ezek megtervezése, mert már ismertük az egyes helyszínek időigényét és az időjáráshoz képest variálni tudtuk a programok sorrendjét. 2 napot töltöttünk Koppenhágában, 2-t pedig Dánia északi részén, egészen Skagen városáig felutazva.

Nehézségek, módosítási javaslat:

Idén először egy tanár készítette fel és kísérte a diákokat a 70-napos programra. A 2-évi rutin ellenére ez a helyzet – joggal – keltett némi aggodalmat a szülőkben és a dán kollegákban is. Őszintén bevallom, nekem is meg kellett küzdenem a tudattal, hogy 10 héten át minden nap 100%-on kell teljesítenem, mert minden intéznivaló rajtam múlt. Óriási szerencse és előny volt, hogy sok mindenre előre tudtunk készülni, és a dán kollégák is biztosítottak maximális rendelkezésre állásukról, de éreztették velem, hogy féltenek ekkora feladattól. Igazából a pihenés volt nehezen megoldható, legalább egy időszakos váltótárs hiányában. Ezért a szülők, a dánok és részben a diákok javaslata is az, hogy ha nem is a teljes időszakban, de legalább 4-6 hétig 2 tanár legyen a csoporttal. Mivel a csoport mindig egészében kezelendő, ugyanolyan felelőssége van a kísérőnek a 18 éven felüliek felé is. A jelenlegi megbízás nem tesz különbséget életkorban a diákok között, a kísérő mindenkiért felelősséggel tartozik a nap 24 órájában.

Összességében ez a program zseniálisan épít a magyar oktatás nagyon alapos elméleti jellegére, és két oldalról is, kitűnő felszereltségével és eltérő térformáival, klímájával egészíti ki a gyakorlati oldalt. Így a diákok mind a magyar, mind dán tanáraiktól a maximumot kaphatják és kombinálhatják azt későbbi szakmai pályafutásuk során.

Kísérőtanári feladataim idei „gigantikussága” mellett nagyon örülök, hogy részese lehetek ennek az elképesztően sikeres és a nemében majdhogynem egyedülálló együttműködésnek, amit pedig az Erasmus+ program tesz lehetővé számunkra.

Budapest, 2018. november

Csollány Emőke