szechenyi
  • +36 1 413 3710
  • kmaszc@kmaszc.hu
  • Budapest, Andrássy út 63-65. I Felnőttképzési nyilvántartási szám: B/2020/006362

🇪🇺 EU Percek 🇪🇺

😔 Biztos hallottátok, hogy ez EU és az Egyesült Királyság megállapodásának sajnos nem része az Erasmus+ program, de hogy ez mit is jelent számunkra, azt egy pár pontban összeszedtük a Tempus Közalapítvány cikkének segítségével:

🌎 Sem teljes jogú tagként, sem partnerként nem vesz részt az Egyesült Királyság az Erasmus+ és az Európai Szolidaritási Testület 2021-ben induló új programszakaszában.

🤞 A döntés nem érinti a programokban jelenleg zajló tevékenységeket: a 2020 után záruló projektek továbbra is részesülnek támogatásban.

✈️ Azoknak, akik 2020. december 31-ét követően utaznak az Egyesült Királyságba, számítaniuk kell rá, hogy az EU-ból való kilépést követő beutazási szabályok megváltozása miatt bizonyos esetekben vízumra lesz szükségük.

💫 Az Erasmus+ programot 2021 szeptemberétől a britek saját nemzetközi diákmobilitási programja, a Turing-program helyettesíti majd, ami több mint 100 millió font támogatással közel 35 000 brit diák külföldi kiutazását teheti lehetővé a felsőoktatási, szakképzési és köznevelési szektorokban.

😎 A Külföldi Nyelvtanulási Program 2022-es indulását egyelőre ez a döntés nem befolyásolja, hiszen a KNYP kormányzati forrásból valósul meg.

A teljes cikket itt olvashatjátok:
⬇️⬇️⬇️

tka.hu/hir/15194/nem-vesz-reszt-az-egyesult-kiralysag-az-erasmus-es-az-europai-szolidaritasi-test...
... See MoreSee Less

View on Facebook

Covic Judit A2/1

Gyakorlatországa: Portugália
Fogadóintézmény/cég neve: Braga Mob
Város: Braga
Gyakorlat időtartama (utazással együtt): 2019. április 27 – május 18
Csoportvezető 1 neve: Covic Judit
Csoportvezető 2 neve: –
Diákok száma: 7

Szállás értékelése (minőség, szobák elosztása, megközelíthetőség, stb.): 4

Szállásunk az Urban Hotel Estacao volt, amely közvetlenül Braga város vasútállomásával szemben található. Öt perc séta a város központjától. A szálloda minden szempontból megfelelt nekünk. Mindazonáltal, a diákok a következőket emelték ki: a négy lány két kétágyas, a fiúk egy pótágyazott szobát kaptak. Ez utóbbi meglehetősen szűkösnek bizonyult három megtermett gazdász legénynek. A reggeli kicsit egysíkú volt, de ez a« basic »szállodák velejárója. A wifi erőssége nem volt igazán megfelelő a szállodában tartózkodó fiatalok számát tekintve. Ennek ellenére meg tudtuk oldani a kapcsolattartást.


Utazás értékelése (utazás minősége, kényelme, esetleges fennakadások, stb.): 4

Az utazás szervezése hibátlan volt. A repjegyeket és a beszállókártyákat időben megkaptuk. Az odaúton azonban óriási tömegbe keveredtünk a BUD reptéren. A WizzAir egyszerre három járat utazóközönségét csekkolta. Rengeteg ember rendezetlenül volt kénytelen várakozni, mert nem volt jelen egyetlen egy reptéri szervező sem. Alig értük el a gépet. A repülés viszont zavartalan volt, kellemesen telt. A visszaúton gépünk késett: 18:35 helyett 20:20-kor (helyi idő szerint) és budapesti idő szerint éjfél körül értünk haza.


Fogadó intézmény értékelése (kapcsolattartás, információátadás, szakmaiság, stb.): 5

Évek óta dolgozunk a Braga Mob fogadóintézménnyel. A gyakorlatok és a kulturális programok szervezése részükről, mint eddig mindig, most is hibátlan volt. A gyakorlati helyek kiválasztása, a diákok szállítása, az étkeztetés remek volt. A hétvégeken és a szabad napokon (május 1) egész napos kirándulások keretében a következő városokba utazunk el: Lisszabon, Porto, Valenca, Vigo (Spanyolország), Viana do Castello, Fatima. Megnézhettük Braga város nevezetességeit és ellátogattunk a város két legismertebb zarándokhelyére is: Bom Jesus és Sameiro. A kísérőtanárok számára közös ebédeket és más programokat is szerveztek.


A program szakmai értékelése (tervezett és megvalósult tevékenységek, új szakmai tudás, új elmélet, a gyakorlat haszna, tanulók visszajelzései, együttműködés a fogadó intézménnyel, oktatás színvonala (tömören, egyszerűen, célratörően), jó példák hasznosítása otthon): 5

Tanulóink tiszta, modern gazdaságokban dolgoztak, segítőkész, nyitott családoknál. A tejelő tehenészetben zajló munkákat ismerték meg, együtt étkeztek és dolgoztak a családtagokkal, élték a tejesgazdák mindennapjait. Az iskolapadban elsajátított tudást a gyakorlatban alkalmazták. A három hetes gyakorlat végeztével jól értik és átlátják egy tejelő tehenészet működését, ismerik a napi, heti feladatokat a takarmányozástól a tej leadásáig. Bekapcsolódtak a családok munkarendjébe, korán keltek, takarmányt kevertek, osztottak, megtanulták kezelni a fejőgépet, traktort vezettek, birkát nyírtak, lovakat csutakoltak, ha kellett, mindenféle kerti munkákat végeztek, sajátítottak el. A kommunikációs nehézségek sikeres leküzdése önbizalmat adott nekik, nyitottabbak lettek, felkészültebbek arra, hogy idegen nyelven beszéljenek vagy bármely módon megértessék magukat. A napi megbeszélések során törekedtek arra, hogy felismerjék a tanulási folyamat lényeges momentumait, azokat önállóan megfogalmazzák és megosszák a többiekkel. Felismerik és meg tudják nevezni a különbségeket a portugál és a hazai viszonyok között. Javaslatokat fogalmaztak meg az iskola tangazdaságának lehetséges fejlesztésére (szellőzés, réselt padló, etetőfolyosó, stb). A tanulók visszajelzései kivétel nélkül nagyon pozitívak voltak. Úgy ítélték meg, hogy sokat tanultak, és szociális készségeik is fejlődtek. Megkedvelték a családokat és megkedveltették magukat. Sokat tanultak, de sokat is segítettek házigazdáiknak. Elérhetőségeket cseréltek és kapcsolatban fognak maradni. A visszaúton önállóan és bátran mozogtak a reptéren.


A program kultúrális részének értékelése (milyen kulturális tevékenységek valósultak meg – akár felsorolásszerűen is): 5 Kulturális programjainkat – ahogy a szakmai gyakorlatainkat is a partner intézmény, a Braga Mob szervezte és bonyolította. Kérésünkre egy plusz programot is lehetővé tettek számunkra, és a gyerekek kérésére másodszor is kivittek bennünket az óceánhoz. A hétvégéket és a szabad napokon (május 01) egész napos kirándulásokon vettünk részt és a következő látványosságokat, zarándokhelyeket, városokat látogattuk meg: Lisszabon – városnézés idegenvezetéssel Porto – városnézés idegenvezetővel, hajókájzás Valenca, középkori erődváros Vigo (Spanyolország), strand, óceánViana do Castello, zarándokhely és óceán Fatima, zarándokhely Braga város nevezetességei: katedrális, püspöki palota, római kori emlékhelyek, parkok, kertek, múzeumok Bom Jesus, Braga, zarándokhely Sameiro, Braga zarándokhely. A kirándulások és felkészült idegenvezetőink által sok ismeretet szereztünk Portugália történelméről, kultúrájáról. A diákok lelkesen kóstolgatták a számunkra kicsit idegen ételeket és előszeretettel látogattak el Braga cukrászdáiba. Igazi gasztronómiai utazás is volt számunkra ez a három hét.


Fenntarthatóság (javaslatok a gyakorlatok színvonalának növelésére, tapasztalatok a képzés fejlesztése érdekében): 5

Javasolom 2-2 diák elhelyezését egy-egy gazdaságba. Úgy vélem, így jobban önállósodnának, még többet dolgoznának és ezáltal többet is tanulnának. Esetleg érdekes lenne farmlátogatásokat is beiktatni, hogy a diákok ne csak egy gazdaságot lássanak, hanem –hacsak felületesen is – de megismerhetnének több gazdaságot is. Tisztában vagyok vele, hogy nehéz nagy számú és színvonalas fogadó gazdaságot találni, de talán érdemes lenne a fogadóintézménnyel ezekről egyeztetni.


Általános értékelés (megvalósult-e a program célja, elégedettség, jó-gyakorlat, hasznosíthatóság, motiváció, tanulási eredmények értékelése): 5

Véleményem szerint a program célja maximálisan megvalósult. Diákjaink rengeteg szakami tapasztalatot gyűjtöttek, életreszóló élményekkel gazdagodtak. Szakmai tudásuk gyarapodott, látókörük szélesedett, nyitottabbak és bátrabbak lettek a kommunikációban is. Értik és érzik az idegen nyelvtudás fontosságát, mert elsőkézből tapasztalták meg. Ez motiválja majd őket annak tanulásában is. A megszerzett ismeretek és képességek birtokában tanulmányaik során és munkavállalóként is előnyökkel indulnak majd. Nyitottabbak lettek a világra, és motiváltabbak arra, hogy új országokat, kultúrákat fedezzenek fel, ismerjenek meg és újat tanuljanak. A szülők is elismerően nyilatkoztak a gyakorlatról.


Legnagyobb eredmények, személyes sikerek

Személyes sikernek könyveltem el, hogy a harmadik héten előforduló feszültséget és ebből adódó nézeteltérést hatékonyan tudtam kezelni és feloldani. Diákjaim esetében a legnagyobb eredménynek tartom, hogy mindannyiuk önbizalma kétségtelenül nőtt. Felszabadultabbak, bátrabbak, nyitottabbak lettek.


Mennyire érezte magát felkészültnek a mobilitás előtt – (Írjon mellé egy 1-5 ig számot – 1 : egyáltalán nem éreztem magam felkészültnek, 5 – nagyon felkészültnek éreztem magam)

a fogadóország kultúrája – 4

a program tematikája – 4

a képzés nyelve – 5

a fogadóország oktatási rendszere – 3

a program témája – 4

Mennyire érzi magát felkészültnek a mobilitás után – (Írjon mellé egy 1-5 ig számot – 1 : egyáltalán nem érzem magam felkészültnek, 5 – nagyon felkészültnek érzem magam)

a fogadóország kultúrája – 5

a program tematikája – 4

a képzés nyelve – 5

a fogadóország oktatási rendszere – 5

a program témája – 4