szechenyi
  • +36 1 413 3710
  • kmaszc@kmaszc.hu
  • Budapest, Andrássy út 63-65. I Felnőttképzési nyilvántartási szám: B/2020/006362

Amikor a tábor szót meghalljuk, ragyogó napsütés és meleg jut az eszünkbe. Kéken szikrázó vízpart, árnyas erdő, szépen gondozott sportcentrum. Ha ehhez a szóhoz jelzőként hozzájárul a honvédelem szó, akkor laktanyák udvarát látjuk magunk előtt. Kiképzőhelyek tereptárgyait, katonai sátrakat, tábori ágyak sokaságát, kadétiskolák udvarát. Minderre a SZAKE (Szakmai Középiskolásokért Kulturális Egyesület) most alaposan rácáfolt.

Az egyesület tagjai a Honvédség és Társadalom Baráti Körök Országos Közhasznú Szövetsége és a1945–56 Közötti Magyar Politikai Elítéltek Közössége támogatásával, „Ezerarcú Magyarország” címmel történelmi és honvédelmi tábort szervezett 2021. október 1-5. között Budapesten.

A táborba Kazincbarcikáról, Nyíregyházáról, Pécsről, Zalaegerszegről, Győrből és Kaposvárról érkeztek középiskolás diákok, akikhez budapesti diáksegítők csatlakoztak Pesti Barnabás iskolánk tanulói személyében.

A táborról bővebben: www.szakesuli.hu/tabor-a-varos-sziveben/
... See MoreSee Less

View on Facebook

Börzsönyi Tünde /magyar nyelvű beszámoló/

Szállás értékelése: 5

A szállás Málta szigetén Il Gzirában, a tengerparttól 10 perc sétára, az AIRBNB-n keresztül bérelt lakás volt. Tulajdonosa a Casa Rooms. Minden tekintetben megfelelő, minden igényt kielégítő, légkondicionált, két fürdőszabával, felszerelt konyhával, hálószobákkal rendelkező lakásról van szó. A kulcsokat a taxisöfőr adta át érkezéskor a repülőtéren. A Casa Rooms-al emailen keresztül lehetett kommunikálni, kérdés esetén szinte azonnal reagáltak és mindent megoldottak.

A lakás a nyelviskolától kb. 2,4 km távolságra volt. Gyalogosan kb 40 perc sétával, busszal 25 perc alatt volt elérhető az iskola.

Utazás értékelése: 5

Az utazás minden tekintetben kellemes volt. A repülőjegyet májusban megvásároltam, a repülőtéri transzfert az AIRBNB-n keresztül megrendeltem.

A gép pontosan indult és érkezett. Máltán egy taxi várt és vitt el a szálláshelyre.

Fogadó intézmény értékelése 4

A fogadó intézmény a Maltalingua nyelviskola volt St. Julien’s városrészben. A tengerparti sétánytól 5 percnyire, nagyon jól megközelíthető helyen található. Az adott két hétben 8 csoportban 80-90 ember vett részt a nyelvi képzésen. Anyanyelvi tanárok tanítottak az iskolában, akik rendkívül segítőkészek voltak, részletes magyarázatot kaptunk feltett kérdéseinkre.

Az iskolában kényelmes tantermekben helyezkedtek el a 10-12 fős csoportok. A tantermek légkondicionáltak voltak, projektor és CD lejátszó mindenhol megtalálható volt. Az órák közti szünetben a tetőteraszon tízóraiztak és beszélgettek a tanfolyam résztvevői. Az étkezést egy kis büfé biztosította, a felfrissülést egy kis úszómedence segítette.

Délutánonként szabadidős programokat szervezett az iskola. A programokra az előtérben elhelyezett faliújságokon lehetett feliratkozni, az ügyfélszolgálatos pultnál minden felmerült kérdésre választ kaptunk.

Képzést vezetők értékelése 5

Az iskola nagyon jól szervezett volt. Minden kérdésre előzetesen és a helyszínen is időben megkaptuk a választ. A nyelvi órákon kívül délutáni programokat is szerveztek, ahol további nyelvgyakorlásra volt lehetőség. Az önálló programok szervezését szórólapok is segítették, melyek az iskola bejáratánál bárki részére elérhetőek voltak.

A nyelvórákon a két hét alatt 4 tanárral találkoztam. Ketten Angliából, ketten Skóciából érkeztek. Nagyon hatékonnyá teszi a nyelvtanulást, hogy anyanyelvi tanárok tanítanak.

A tanfolyam végén a hivatalos papírjaimat nem kaptam meg. Mint kiderült elkeveredtek. A probléma megoldásában az iskola vezetője és az adminisztrációban dolgozó munkatárs is nagyon segítőkész volt.

Program értékelése 5

A Málta Lingua nyelviskolában anyanyelvi tanárok tanítottak, ami különleges volt számomra. A két hetes (40 órás) nyelvtanfolyam tematikája úgy épült fel, hogy minden órán volt kötetlen és adott témáról kötött beszélgetés, olvasott és hallott szövegértés, szótanulás, és valamilyen nyeltani tananyag részletes áttekintése.

Az első napon megírt tesztem eredménye alapján B1 szintű csoportba kerültem. A szótanulásban a körülírás sokat segített. Szinte minden órán volt páros vagy kis csoportos feladat, vagy játékos gyakorlási lehetőség. A csoportban sok féle nemzetiségű emberrel tanulhattam együtt.

Péntekenként egy órában tesztet írt a csoport a héten tanult tananyagról. A feladatlapot mindenki magának javította ki. A hibákat megbeszéltük.

A témakörök érintették az okatás, a tudomány a pénzvilág, az utazás és még sok egyéb területet. A nyelvtani anyagban szó volt igeidőkről, többes számról, felszólító módról, módbeli segédigékről stb.

Szabadidőmben ismerkedtem Málta nevezetességeivel. Ellátogatunk a fővárosba, Vallettába, Mdinába, Sliemába, a Máltai Nemzeti Akváriumba, a tenger adta lehetőségeket is kihasználtuk, standolás és hajókirándulás is volt a programok között. Összességében mindentekintetben hasznos és kellemes volt ez a program számomra.

Nemzetközi startégiára vonatkozó javaslatok

Csak javasolni tudom minden kollégámnak, hogy keresse a köznevelési pályázatok között a nyelvi kurzusokat. Nagy lendületet fog kapni a két hét intenzív nyelvtanulás segítségével. A sok jó tapasztalatot be lehet építeni a mindennapi munkába. A különböző kultúrákkal való ismerkedés, a külföldiekkel való személyes kapcsolatteremtés lehetősége szélesíti a látokört, nyitottabbá tesz mindenkit.

A nyelvtudás megerősödésével más szakmai vagy pedagógiai tartalmú kurzusok is elérhetővé válhatnak a későbbiekben.

Legnagyobb eredmények, személyes sikerek

A két hét nyelvtanulás nagy lendületet adott. Motiváltabb lettem az angoltanulás vonatkozásában. Nagy sikernek tartom, hogy az első napok bátortalansága után egyre könnyebb volt megszólalni, és kommunikálni az órákon kívül is.

A program értékelése angol nyelven (1000-1500 karakter szóközzel)

In the Maltalingua Language School I was teached by native language teachers, which was special to me. The course of the two-week (40-hour) language course was structured in such a way that each lesson included informal and subject-specific discussion, reading and listening practices, vocabulary learning, and a detailed review of some grammar curriculum.

Based on the results of my test written on the first day, I was placed in a B1 level group. The paraphrase helped me a lot in vocabulary learning. Almost every lesson involved paired or small group exercises or playful practice. In the group I was able to study with many people of different nationalities.

Each Friday, the group wrote a test of the lessons learned during the week. Everyone corrected the worksheet for themselves. The mistakes were discussed.

The topics covered the education, science, finance, travel and many more. The grammatical material includes verbs, plurals, imperatives, modes, etc.

During my free time I got to know the sights of Malta. We visit the capital of Malta, Valletta, and other famous towns, for example Mdina, Sliema. We have been in the National Aquarium of Malta, we also took advantage of the sea, booths and boat trips.

All in all, this program was useful and pleasant for me.

Mennyire érezte magát felkészültnek a mobilitás előtt – (Írjon mellé egy 1-5 ig számot – 1 : egyáltalán nem éreztem magam felkészültnek, 5 – nagyon felkészültnek éreztem magam)

a fogadóország kultúrája 3

a képzés tematikája 3

a képzés nyelve 3

a fogadóország oktatási rendszere 3

a képzés témája 3

Mennyire érzi magát felkészültnek a mobilitás után – (Írjon mellé egy 1-5 ig számot – 1 : egyáltalán nem érzem magam felkészültnek, 5 – nagyon felkészültnek érzem magam)

a fogadóország kultúrája 4

a képzés tematikája 5

a képzés nyelve 4

a fogadóország oktatási rendszere 3

a képzés témája 4