szechenyi
  • +36 1 413 3710
  • kmaszc@kmaszc.hu
  • Budapest, Andrássy út 63-65. I Felnőttképzési nyilvántartási szám: B/2020/006362

🖊🥳✍️ Toldis diák sikere az Implom József Helyesírási Versenyen ✍️🥳🖊
➡️ Anyanyelvünk kivételes helyet foglal el az életünkben. Szóban és írásban való helyes használata könnyebbé teszi boldogulásunkat, sikeresebben eljuttathat bennünket céljaink eléréséhez. Anyanyelvünkön mondjuk ki az első szavakat, ez őrzi legszebb álmainkat, és ezen a nyelven gondolkodunk még akkor is, ha idegen nyelven szólalunk meg. Ebben a tanévben online rendezték meg a középiskolások Implom József Helyesírási Versenyének megyei fordulóját az országos vírushelyzetre való tekintettel. A neves megmérettetésen első helyen jutott tovább Pallai Tímea Anna, a Közép-magyarországi Agrárszakképzési Centrum Toldi Miklós Élelmiszeripari Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium végzős diákja. Ő fogja képviselni kategóriájában Pest megyét a Kárpát-medencei döntőn.

➡️ 1988-ban rendezték meg először ezt a versenyt Gyulán, amely egyre nagyobb népszerűségre tett szert a középiskolások körében. 1992-től névadója a versenynek Implom József, és innentől a határainkon túli magyarok is állandó résztvevői a nemes versengésnek. Felemelő érzés egy olyan közösségben versenyezni, ahol jelen vannak a szerbiai, romániai, ukrajnai, horvát, osztrák és szlovéniai magyar honfitársaink is.

➡️ Pallai Tímea – a nagykőrösi Toldi iskolánk tanulója – tavaly is megmérettette magát, ekkor második helyezést ért el, amellyel a döntőbe ugyan nem kerülhetett be, de a felkészítőtanárával – Bakóné Drexler Ilonával – folytatott sok gyakorlás megalapozta mostani sikerét. Az idei felkészülést a digitális oktatás is nehezítette. Az online tanulási térben a személyes, közvetlenebb tanulást egy szokatlanabb forma váltotta fel: a meeting, amelyhez a tanuló könnyen alkalmazkodott.

➡️ Az érettségi előtt álló diáklány érdeklődési köre sokoldalú. Az olvasás, a magyar tantárgy szeretete mellett érdekli a divattervezés – saját tervezésű ruhákat varr -, szabadidejében pedig festészettel is foglalkozik. Többnyire a táj- és portréábrázolás érdekli. Érettségi után továbbtanulást tervez. A versenyre ebben az évben Fekete I. Tiborné oktató készíti fel, akinek végzős tanítványa, Roboz Ágoston két évvel ezelőtt ezen a versenyen a hetedik megosztott helyezést érte el a döntőn.

➡️ A nyelv jelentős kultúra- és nemzetmegtartó erő. Legyen igényünk a szavak helyes leírására, használatára, ezt ösztönzi a verseny is. Célja, hogy őrizzük együtt tanulóinkkal anyanyelvünket, vigyék tovább minél többen ezt az értéket. Ma is igazak Kölcsey Ferenc szavai: „Idegen nyelveket tudni szép, a hazait pedig a lehetségig mívelni kötelesség.”

➡️ A Közép-magyarországi ASzC Toldi Miklós Élelmiszeripari Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium dicsőségfalon őrzi fiataljainak sikereit – szurkolunk Tímeának, hogy az ő képe is felkerüljön elismert társai mellé! Erőt és kitartást kívánunk terveihez és anyanyelvünk további példaértékű műveléséhez! 😊
... See MoreSee Less

View on Facebook

Bakos-Nagy Márta /magyar nyelvű beszámoló/

Szállás értékelése: 4

Kényelmes szobát kaptam, a vendéglátó ír családtól elkülönítve egy külön udvarról nyílt a szobám. Ami kissé meglepett, hogy a szomszédos szobát időközben kiadták egy horvát buszsofőrnek, akivel kerülgettük egymást a konyhában és a fürdőszobában.

Utazás értékelése: 4

Változatos módon, az olcsóbb lehetőségeket is kihasználva jutottam el úti célomhoz. A szállás kinn volt a külvárosban, mindennap 50 percet kellett buszoznom az iskolához, de legalább csendes volt az éjszaka a belvárossal ellentétben.

Fogadó intézmény értékelése: 4

Csak a csoportot oktató külsős informatikatanárral volt kapcsolatunk, nem képviseltette a fogadó intézmény magát külön. Az adminisztratív munkát, előzetes szervezést, szállásfoglalást csak interneten keresztül lehetett elintézni. ez egy kicsit személytelenné tette az intézményt. A sok csoportot csak váltott műszakban tudták foglalkoztatni, mi délután tartottuk a foglalkozásokat.

Képzést vezetők értékelése: 5

Felkészült, rendkívül didaktikus, türelmes informatikus oktatónk volt. Sokat segített, ha elakadtunk. Nyelvezete könnyen érthető volt, jól magyarázott.

Program értékelése: 5

Tananyagban azt kaptuk, amit ígértek, az eszközök és feltételek biztosítottak voltak a tanuláshoz. A tananyag elméleti és gyakorlati ismeretek átadásán alapult, ami teljesíthető volt.

Nemzetközi startégiára vonatkozó javaslatok

A nyugat-európai oktatásban gyakorlat szintjére emelt fordított osztályterem módszeréhez számos jó ötletet kaphatnánk, ha ezt a módszert oktató szervezeteket jobban propagálnák és több intézmény közül lehetne választani.

Legnagyobb eredmények, személyes sikerek

Nagyon elégedett vagyok az utazásom szervezésével, elég nagy rutinra tettem szert. Jól tájékozódom egyedül is, különösebb segítség nélkülis idegen környezetben.

Az angol nyelvi kommunikációban sikernek könyveltem el, hogy folyékonyan, gátlások nélkül beszéltem.

A különböző képernyővágó és videókészítő alkalmazások használatában a kezdeti nehézségek után egyre jobban eligazodom.

A program értékelése angol nyelven (1000-1500 karakter szóközzel)

During this mobility program, I had the opportunity to learn new pedagogical methods in an international environment in Dublin. Teachers came from various different countries, for instance Poland, Spain, Czech Republic, furthermore, an American lady arrived from Germany and two ladies from Jordan, outside of the EU.

We introduced our countries and schools, then talked about our ITK experiences.

In this course, I have gained an understanding of the flipped classrooms method. I realized how it could be integrated into our own classroom curriculum. The flipped classroom method is a pedagogical model in which the lecture and homework elements of a course are reversed. For example, short video lectures are viewed by students at home before the class session. Thus, during class time, we have more time on our hands for exercises, projects, or discussions – flipped classrooms focus on active learning. While students are engaged in class activities, their instructor has a better opportunity to deal with their mixed levels of knowledge and skills, their difficulties, and different learning styles during class time.

I found the course very useful and challenging. We explored the functions of applications for the purpose of education, e.g. Edmodo, Edpuzzle, Ted-Ed, Sophia, Adobespark, Popplet, Quislet and Quizzis. These applications brought the whole class into one, shared virtual space. The other teacher colleagues also presented their own experiences using applications, and I introduced my favourite apps, such as Kahoot and Hungarian Redmenta.

In addition, we also went for excursions to Dublin and to the Cliffs of Moher. I really enjoyed this course and made new friends from all over the world.

 

Mennyire érezte magát felkészültnek a mobilitás előtt – (Írjon mellé egy 1-5 ig számot – 1 : egyáltalán nem éreztem magam felkészültnek, 5 – nagyon felkészültnek éreztem magam)

a fogadóország kultúrája – 4

a képzés tematikája – 5

a képzés nyelve – 4

a fogadóország oktatási rendszere – 4

a képzés témája – 5

Mennyire érzi magát felkészültnek a mobilitás után – (Írjon mellé egy 1-5 ig számot – 1 : egyáltalán nem érzem magam felkészültnek, 5 – nagyon felkészültnek érzem magam)

a fogadóország kultúrája – 5

a képzés tematikája – 5

a képzés nyelve – 5

a fogadóország oktatási rendszere – 4

a képzés témája – 5