szechenyi
  • +36 1 413 3710
  • kmaszc@kmaszc.hu
  • Budapest, Andrássy út 63-65. I Felnőttképzési nyilvántartási szám: B/2020/006362

🍖 Nem kell tovább várni rá, itt van az idei első húsvásár a Bercsényiben! 🍖

A Bercsényi Miklós Élelmiszeripari Technikum, Szakképző Iskola 2021-ben is megszervezi húsvásárát időről időre, melynek keretein belül az intézmény oktatói és diákjai által előállított termékeket van lehetőség megvásárolni.

📝A rendelést az alábbi felületen kell leadni: docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScUQ7wtkhlM1OZYon0TutkZnoF2778KaEslggWeNweSDj1F4Q/viewform

⏰ A rendelés leadásának határideje: 2021. január 31.
(Rendelésre csak az alábbi felületen van lehetőség, a határidő után pótrendelésre nincs mód.)

❌🚛❌ Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy jelenleg kiszállításra sajnos nincs lehetőség.

🤲 A megrendelt termékek átvételére kizárólag személyesen van mód, melynek helyszíne:
📍 1106 Budapest, Maglódi út 4/b, Tanbolt (Közép-magyarországi Agrárszakképzési Centrum Bercsényi Miklós Élelmiszeripari Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium)

❗️ A tanbolt jelenleg nem üzemel, kizárólag a vásár idejére nyit ki.

📆Tanbolti átvétel időpontja:
2021. február 11. - 8:00-15:00

💶 Fizetési módok: kizárólag készpénz

⚖️ A megrendelt termékek kimérése az átvételkor történik.

🦠😷🦠 Kérjük, hogy az átvétel során az aktuális járványügyi intézkedéseket és szabályokat mindenki tartsa be!
... See MoreSee Less

View on Facebook

A2/3 beszámoló

Beszámoló Erasmus külföldi gyakorlatról

Időszak: 2018. 03.11. – 03.31.

Helyszín: Coulounieix Chamiers Perigueux, EPLEFPA du Périgord

Enseignement agricole public de la Dordogne

Téma: tartósítóipari gyakorlat

Létszám: 7 fő (4 lány, 3 fiú)

A tanulók tartósítóipari képzésben vesznek részt, a szakmát 3 év alatt végzik el. A tanulói csoporttal 2018. 03.11-én érkeztünk meg Párizs és Bordeaux érintésével Perigueuxba délután 15 óra környékén. A délután folyamán elfoglaltuk a szállást és bementünk a bérelt kisbusszal a városba körülnézni. A fogadó iskola kollégiumában kaptunk helyet, ahol a többi francia diák is el volt szállásolva. A csoport ebédkártyát kapott, amellyel a kantinban tudtunk étkezni naponta háromszor. A koordinátorunk Patrice Pourcel volt, aki szakmai tanár és a nemzetközi programok felelőse. A fogadó intézmény Dordogne megye egyik legnagyobb mezőgazdasági és élelmiszeripari iskolája, amely rendkívül kellemes környezetet biztosít az ott tanuló diákoknak. Az intézmény több mint 10 Ha-os területtel rendelkezett, a gyakorlati helyek is itt lettek kialakítva. A fenntartható fejlődés szellemében megtervezett energiaellátás rendelkezik az iskola, amely az intézmény által termelt szerves anyagok bomlásából keletkezett biogázból oldja meg az energiaszükségletét. Az intézmény átfogja a teljes élelmiszervertikumot. Az állatok szaporításától a tenyésztésen keresztül a feldolgozáson át egészen az élelmiszerek forgalmazásáig. A vezetőnk Patrice körbevezetett minket az iskola épületében, megmutatta a fontosabb helyeket, majd a gyakorlati tanműhelyeken vezetett körbe minket, ahol az alkalmazott technológiákat is ismertette velünk. Az iskola fő profilja a kacsafeldolgozás és a kacsahús különböző módokon való tartósítása, fűszerezése. A gyakorlatunk 3 hetes volt, a programot megkaptuk írásban is. A csoportot 3 részre osztották ebből az egyik mindig tanórákon vett részt, a másik két csoport a húsfeldolgozóban illetve a konyhán segédkezett. A tevékenységeket hetes forgásban valósítottuk meg. Az első gyakorlaton közösen vettünk részt, ami a sütőipari tanműhelyben lett megtartva, itt croissont készítettünk, amit elkészítettünk azt el is fogyaszthattuk. A húsipari tanműhelybe kacsa csontozást, tartósítást és csomagolási gyakorlatot végeztek. A hétvégéken és pénteken délutánonként a fogadó intézmény programokat szervezett nekünk, meglátogattuk a Csendes- óceán partját, Lacanaunál megnéztük Európa legmagasabb dűnéit, kirándultunk Bordeauxban, Perigueuxban többször is jártunk, megnéztük a római kori múzeumot Vessunát, a városi történeti múzeumot, Beynac kastélyt, Lascaux barlangot, a Grotte du Garnd Roc cseppkőbarlangot, Chateau Bourdeilles, Grotte du Tourtillac, Chateau de Biron, Cloitre de Chatouin középkori kolostort.

A francia oktatási rendszer véleményem szerint hatékonyabb mint a haza szakképzés. A legújabb technológiát alkalmazzák, az eszközök amelyeket használnak korszerűek, a tanműhelyeik, gyakorlati helyeik jól felszereltek. A francia oktatás összehasonlítva a hazai viszonyokkal véleményem szerint sokkal gyakorlatiasabb, az elméleti és gyakorlati órák aránya kedvezőbb, az oktatás magasabb színvonalú. A diákjaink új gyakorlati és elméleti tudásra tettek szert a kinn töltött három hét alatt, amit hazai környezetben is tudnak majd hasznosítani. Megtanultak pl.: croissont készíteni, a kacsahús feldolgozásának, tartósításának új módszereit sajátították el. A tanórai foglalkozásokon általában csoportmunkában dolgoztunk, ami itthon sem szokatlan. A matematika órák gyakorlatiassága feltűnő volt számomra Mr. Jilani különösen nagy szeretettel és motiváltan adta át a tudását a diákoknak. A francia gyermekek a mi diákjainktól motiváltság és érdeklődés szempontjából nem különböztek. Több angol órán is részt vettünk, amelyeken bemutattuk hazánkat angol nyelven, a diákok csoportokat alakítva beszélgettek konkrét témákról.

A magyar diákok véleménye a programról: Összességében életük meghatározó tanulmányútjának tartják mindannyian. A gyakorlatokon új helyzetekkel találkoztak, a problémamegoldás és nem a nehézségek elkerülése került előtérbe. Ez volt az egyik legnagyobb előnye a tanulmányútnak.

Felismerték hogy fontos idegen nyelvet beszélni, mert érezték a nyelvi nehézségeket, bár a franciák szeretik ha valaki ellátogat hozzájuk akkor legalább alapszinten beszéli valaki a nyelvüket.

A fogadó intézményben az együttműködés a várakozásokat is felülmúlta. A tanári karból többen segítségüket ajánlották fel, a hétvégi programok kivitelezésében, helyismeretükkel segítettek, sportprogramokat ajánlottak. Patrice mindenben segítségünkre volt és bármikor el tudtuk érni. Ő volt az aki az iskola gazdaságát is bemutatta nekünk. A farmon körbevezetett a Limousin szarvasmarha tenyésztő telepen, ez a génbankja is egyben ennek a szarvasmarhafajtának. Ugyanitt egy szarvasgomba termesztő helyszínt is meglátogattunk. Franciaországon belül is kiemelkedő szarvasgomba termesztő helynek minősül a terület. Dordogne megye gasztronómiai szempontból is kimagaslik Franciaországon belül, szarvasgombával ízesítenek több húskészítményt. Virginie La Curieuse tanárnő is mindvégig segítette a közös együttműködést, ő szervezett egy közös ebédet egy hagyományos francia étteremben. A magyar diákok és a hozzánk látogató francia diákok vettek részt ezen az eseményen, a hagyományos francia konyha kiváló ételeit kóstolhattuk meg.

A programban tervezett gyakorlatok és kitűzések maradéktalanul megvalósultak. A gyakorlatokon sokat tanultak diákjaink, sok szakmai tapasztalattal érkeztek haza. A három hét alatt megszerzett gyakorlati és elméleti tudást kamatoztatni tudják mind az iskola keretein belül, mind pedig az életben. A diákok elégedettek voltak a kinti körülményekkel, a szállással, az étkezéssel, de legjobban a hétvégi programok nyerték meg a tetszésüket. Életre szóló élményeket szereztek a külföldi gyakorlat alatt.

Szerintem az Erasmus pályázatok, olyan lehetőségeket nyújtanak diákjainknak, amelyek életük meghatározó élményei maradnak, én úgy érzem hogy ezek az utak a kevésbé motivált diákjainkat is megmozgatják.