szechenyi
  • +36 1 413 3710
  • kmaszc@kmaszc.hu
  • Budapest, Andrássy út 63-65. I Felnőttképzési nyilvántartási szám: B/2020/006362

2014 óta ünneplik július 25-én a tökéletes párost, a bor🍷 és a sajt🧀 verhetetlen kombinációját. Először valószínűleg Franciaországból indult a hagyomány, hogy a két különleges ízvilággal rendelkező ételt és italt egymással kínálták - a bor tannintartalma és a sajt érlelt ízvilága fokozza a gasztronómiai élményt. ... See MoreSee Less

View on Facebook

A1/4 Ifjú Tamás

Gyakorlat országa : Ausztria
Fogadóintézmény/cég neve : Landwirtschaftliche fachschule, Litzlhof
Város : Lendorf / Litzlhof
Gyakorlat időtartama (utazással együtt) : 2019. május 19-június 08.
Csoportvezető 1 neve : Ifjú Tamás
Csoportvezető 2 neve : Jung Lilla
Diákok száma : 4 – 1 diák megszakította a gyakorlatát


Szállás értékelése: 5

Az iskola kollégiumában kaptunk szállást. A tanulók egy háromszobás, fürdőszobás, WC-s, előszobás lakrészt kaptak, tanári szállásként egy szoba-mosdó-WC lakrész szolgált. Ezek egymás mellett helyezkedtek el, megkönnyítve ezzel a csoport együtttartózkodását. Hűtőszekrényt biztosítottak, illetve használhattuk az iskolai ebédlő létesítményeit .
Utazás értékelése 5 Egy rendkívül jó állapotú és kényelmes bérelt Passat kombival utaztunk. Odautazásnál még egy autó részt vett a csomagok szállításában, és erre szükség is volt, a Passatba nem fértünk volna be. Hazafelé ez a probléma azért nem állt fenn, mert egy tanuló a gyakorlatot megszakította, így vele és az ő csomagjaival kevesebb lett a terhelés, kényelmesen fértünk.


Fogadó intézmény értékelése: 5

A Litzlhof-i mezőgazdasági szakiskola egy rendkívül jól felszerelt, széles körű mezőgazdasági tevékenységet folytató szakiskola. Sok olyan dolgot is tanítanak, amik nálunk nincsenek. Mindehhez széles körű műhely és eszközellátottsággal rendelkeznek. Nagyon szép környezetben, nagyon jól megközelíthető helyen van ez az iskola. Az iskola vezetője és tanári kara rendkívül készségesen támogatta tanulásunkat. Jó kapcsolat alakult ki.


A program szakmai értékelése: 5

Szakmai programjaink az állattenyésztés, és az állattartással kapcsolatos egyéb tevékenységek köré csoportosultak. Lehetőségünk volt széles körben betekinteni az osztrák állattartás körülményeibe. Építettünk villanypásztort, fejtünk, készítettünk sajtot, joghurtot, volt részünk patkolásban, lovak lemozgatásában, háztartástan gyakorlaton a gazdaság alapanyagaiból készítettünk vacsorát, kipróbálhattuk magunkat az asztalosműhelyben és a fémmunkák terén is, bár ez utóbbiak számunkra igencsak új területek voltak. Részt tudtunk venni elméleti órákon is, ahol a marhatartás módjaival ismerkedtünk, illetve bepillantást nyertünk más szakmákba is . Szerencsére nagyon sok lehetőségünk adódott a nyelvgyakorlásra is, hiszen itt legfőképp németül tudtak csak, néhány emberrel lehetett angoll is beszélni. A helyi nyelvjárás csak az első napokban jelentett nehézséget, utána már mi is beépítettük beszédünkbe az itteni nyelvi fordulatokat. Amit el kellene tanulnunk, és itt is jó lenne megvalósítani, az elsősorban a műhelyekben való oktatás rendszere, illetve a melléktevékenységek oktatásának sokszínűsége. ( Gondolok itt az asztalosműhelyre, fémműhelyre, traktorjavító műhelyre, illetve a sajkészítésre, a háztartástan gyakorlatra…)


A program kulturális részének értékelése: 5

Ausztria , és ezen belül Karintia elsősorban természeti értékei által kínál programokat az ott tartózkodóknak. Mi is elsősorban ezek mentén terveztük szabadidős programjainkat, de ezeken kívül interaktív kiállítások és régi filmek révén is tudtunk újat tapasztalni. Meglátogatott célpontok : Wörth-i tó és környéke, sétaKlagenfurt városnézésMinimundus, KlagenfurtSpittal, városnézésMillstadter seeMalta Hochalpenstrasse, gát, kiállítás megtekintése Grossglockner, alpesi út, gletscher Bled, Szlovénia : séta, vár, sziget Vintgar szurdok, Szlovénia Piramidenkogel Állatkert a Wörth-i tónál ( Rosegg) Möllbrücke élményfürdő


Fenntarthatóság: 5

Mindenképpen jó lenne ezt a típusú gyakorlatot a továbbiakban is szervezni, folytatni. Amin esetleg lehetne javítani, az az előzetes tervezés. Jó lenne már itthon tudni, hogy mikor milyen helyekre tudunk menni, milyen munkákat tudunk ellátni. Ahhoz megfelelő felszereléssel lehetne érkezni, illetve előzetesen szakmailag is fel lehetne készülni rá. Most sok volt a spontán ötlet alapján szervezett nap, amibe nyilván az időjárás is beleszólt, illetve az is, hogy a fogadó intézményben az utolsó három tanítási hétre érkeztünk, és az osztálykirándulások, évzárással kapcsolatos teendők skdzor átírták a programot.


Általános értékelés: 5

Összességében az a három diák , akik végigcsinálták a gyakorlatot, nagyon jól érezte magát, sokat fejlődött. Ugyanez elmondható ránk , kísérő tanárokra is. A negyedik diák utólag rendkívül bánja a döntését, melyet lelki okokból hozott meg a gyakorlat első hetének végén. Ő a 8. napon hazautazott, ezzel számára a gyakorlat nem teljesítettnek minősült, és a támogatási összeg visszafizetését vonta maga után.
Legnagyobb eredmények, személyes sikerek Rendkívül jó érzés volt megtapasztalni egy másik iskola rendszerét, felépítését. Jóm ötletekkel gazdagodni, jó példákat látni…és néha hibákat megtapasztalni is.
Élmény volt az a nyelvi közeg, amelybe csöppentünk, jó volt megélni saját fejlődésünket az idegen nyelvi beszéd és megértés terén. Csodálatos helyekre jutottunk el, jó volt ezeket az élmányeket együtt megélni.


Mennyire érezte magát felkészültnek a mobilitás előtt – (Írjon mellé egy 1-5 ig számot – 1 : egyáltalán nem éreztem magam felkészültnek, 5 – nagyon felkészültnek éreztem magam)

a fogadóország kultúrája 5

a program tematikája – 3

a képzés nyelve – 4

a fogadóország oktatási rendszere – 4

a program témája – 3

Mennyire érzi magát felkészültnek a mobilitás után – (Írjon mellé egy 1-5 ig számot – 1: egyáltalán nem érzem magam felkészültnek, 5: nagyon felkészültnek érzem magam)

a fogadóország kultúrája – 5

a program tematikája – 5

a képzés nyelve – 4

a fogadóország oktatási rendszere – 5

a program témája – 5