szechenyi
  • +36 1 413 3710
  • kmaszc@kmaszc.hu
  • Budapest, Andrássy út 63-65. I Felnőttképzési nyilvántartási szám: B/2020/006362

A1/10 Bankné Szalóki Tímea

Gyakorlat országa: Luxemburg
Fogadóintézmény/cég neve: LTA, Lycée Technique Agricole
Város : Ettelbruck
Gyakorlat időtartama (utazással együtt): 2019. május 3-24.
Csoportvezető 1 neve: Bankné Szalóki Tímea
Csoportvezető 2 neve: –
Diákok száma: 4 fő


Szállás értékelése (minőség, szobák elosztása, megközelíthetőség stb.): 5

Fussekaul, camping, mobilház külön a tanulóknak, külön a kísérőtanárnak: nagyon jónak találom, mert elérhető távolságban vannak a gyerekek, de mégis megvan a személyes életterük, amit maguknak kell szervezniük (háztartás: takarítás, mosás, főzés, vásárlás stb.) munkamegosztás, felelősségvállalás


Utazás értékelése (utazás minősége, kényelme, esetleges fennakadások stb.): 5

utazás repülőgéppel: minden rendben zajlott, kényelmes, gyors autó: szerintem létfontosságú!!! minden sokkal rugalmasabban szervezhető, kivitelezhető (nem terhelődünk rá a szervező iskolára, tanárokra !!!) hétközben a szakmai programok, hétvégén a kulturális programok esetén is nagyon jó választásnak bizonyult 😊


Fogadó intézmény értékelése (kapcsolattartás, információátadás, szakmaiság stb.): 5

barátságos, segítőkész kollégáka kontakszeméllyel (Nicolas Negretti) folyamatos a kapcsolattartás (telefon, Messenger, e-mail stb.)nem kaptunk előre kidolgozott programot, de mindig időben kaptunk tájékoztatást a szakmai programokróla szervezett szakmai programok sokszínűek (gyakorlatilag a teljes képzési palettába betekintést nyerhettünk)részt vehettünk közismereti (német és angol) tanórán, amit a tanulók kérésére szerveztek megrugalmas, alkalmanként a mi igényeinkre szabott szervezés


A program szakmai értékelése (tervezett és megvalósult tevékenységek, új szakmai tudás, új elmélet, a gyakorlat haszna, tanulók visszajelzései, együttműködés a fogadó intézménnyel, oktatás színvonala (tömören, egyszerűen, célratörően), jó példák hasznosítása otthon): 5

a program tervezett és megvalósult célja: betekintés és bekapcsolódás a luxemburgi szakképző intézmény mindennapjaiba gyakorlati oktatásban való aktív részvétel: lovarda, tehenészet, iskolai tangazdaság, malom látogatása, erdészeti képzés, geológiai túra stb. a gyakorlati oktatás szervezésének, kivitelezésének másfajta lehetősége, a tevékenységalapú tanulás/tanítás jelentősége az egymástól tanulás lehetőségének kiaknázása szakmai tapasztalatok cseréje nyelvtanárként: az idegennyelv-használat jelentősége a mindennapokban, a kommunikációs céloknak való megfeleltetése a tanulók részéről a nyelvtanulási attitűd megváltozása: “a mindennapi nyelvhasználathoz a nyelvet minden nap használni kell “ egy másfajta tanár-diák kapcsolat kialakításának lehetősége: kölcsönös tiszteleten, egymás szakmai és emberi kompetenciáinak felismerésén és elismerésén alapuló kapcsolat


A program kulturális részének értékelése (milyen kulturális tevékenységek valósultak meg – akár felsorolásszerűen is): 5

A kulturális tevékenységek szervezésében a projekt koordinátorral (Nicolas Negretti) folyamatosan egyeztettünk, de gyakorlatilag az első pillanattól kezdve a saját lábunkra tudtunk állni. Megkaptuk a látnivalók listáját, és innentől kezdve mi szerveztük a szabadidőnket. Szerencsére a gyerekek és az én igényeim szinkronban voltak: lehetőség szerint minél több élményt, impulzust gyűjteni, kipróbálni magunkat az idegennyelvi környezetben. Ennek következtében derült ki számomra leginkább a gyerekek rátermettsége, problémamegoldó, szervezési, kooperációs, kommunikációs képességének fejlettsége. Luxembourg City: Nemzeti Múzeum, Notre Dame székesegyházVianden: kastély, libegőEurópa-napBrüsszel: Grand Place, Európa Parlament, Mini Europa, AtomiumBourscheid vár, séta a Sure folyó partjánClearvaux-vár Scvhengen: BiodiversumNémetország: Trier: Porta Nigra, Amfiteátrum, Szent Péter-dómFranciaország: Manderen vár


Fenntarthatóság (javaslatok a gyakorlatok színvonalának növelésére, tapasztalatok a képzés fejlesztése érdekében): 5 Azt gondolom, hogy a következő évben tervezett 2 hét tökéletesen elég lesz a projekt megvalósításhoz. Az idén megvalósított szakmai és kulturális programok kitűnő alapot nyújtanak a következő évre: lesz helyismeretünk, megvannak a kontaktszemélyek. A javaslatom viszont az, hogy mindenképpen nyelvileg homogén csoportok menjenek: vagy tisztán német vagy angol. Egyszerűbb a kísérőtanárnak is és a szervezőknek is. Tapasztalatom szerint, mivel a német nyelv az egyik hivatalos nyelv, és azt használják a mindennapokban, szerencsésebb németül tanuló diákokat pályáztatnunk.

Általános értékelés (megvalósult-e a program célja, elégedettség, jó-gyakorlat, hasznosíthatóság, motiváció, tanulási eredmények értékelése): 5 Azt gondolom, hogy a tervezett célok maradéktalanul megvalósultak. Rengeteg inspirációt, motivációt kaptam kísérőtanárként, és ugyanerről nyilatkoztak a gyerekek is. Ezeknek mindenképpen szemléletformáló hatása van. Szerencsésen alakult a diákok kiválasztása is: jól együttműködni tudó, hasonló érdeklődésű gyerekekkel utazhattam. Az pedig, hogy három hétig gyakorlatilag életvitelszerűen tanulhattunk, élhettünk, élményeket és tapasztalatokat szerezhettünk egy ilyen fantasztikus országban, azt gondolom, életre szóló élményt jelentett nekünk.


Legnagyobb eredmények, személyes sikerek

a német és az angol nyelv használata, szakmai idegen nyelv fejlesztésének igénye rugalmasságom, problémamegoldó képességem fejlődése,konfliktuskezelési képességek sikeres alkalmazása, a tanulók személyiségének feltérképezése, erősségeik menedzselése, coaching technikák alkalmazása a mindennapokban, csoportdinamika alakítása,legnagyobb személyes sikerem: a gyerekekkel való folyamatos együttlét igénye részükről és részemről egyaránt


Mennyire érezte magát felkészültnek a mobilitás előtt – (Írjon mellé egy 1-5 ig számot – 1 : egyáltalán nem éreztem magam felkészültnek, 5 – nagyon felkészültnek éreztem magam)

a fogadóország kultúrája – 3

a program tematikája – 2

a képzés nyelve – 3

a fogadóország oktatási rendszere – 3

a program témája – 3

Mennyire érzi magát felkészültnek a mobilitás után – (Írjon mellé egy 1-5 ig számot – 1 : egyáltalán nem érzem magam felkészültnek, 5 – nagyon felkészültnek érzem magam)

a fogadóország kultúrája – 5

a program tematikája – 5

a képzés nyelve – 4

a fogadóország oktatási rendszere – 5

a program témája – 5