szechenyi
  • +36 1 413 3710
  • kmaszc@kmaszc.hu
  • Budapest, Andrássy út 63-65. I Felnőttképzési nyilvántartási szám: B/2020/006362

Amikor a tábor szót meghalljuk, ragyogó napsütés és meleg jut az eszünkbe. Kéken szikrázó vízpart, árnyas erdő, szépen gondozott sportcentrum. Ha ehhez a szóhoz jelzőként hozzájárul a honvédelem szó, akkor laktanyák udvarát látjuk magunk előtt. Kiképzőhelyek tereptárgyait, katonai sátrakat, tábori ágyak sokaságát, kadétiskolák udvarát. Minderre a SZAKE (Szakmai Középiskolásokért Kulturális Egyesület) most alaposan rácáfolt.

Az egyesület tagjai a Honvédség és Társadalom Baráti Körök Országos Közhasznú Szövetsége és a1945–56 Közötti Magyar Politikai Elítéltek Közössége támogatásával, „Ezerarcú Magyarország” címmel történelmi és honvédelmi tábort szervezett 2021. október 1-5. között Budapesten.

A táborba Kazincbarcikáról, Nyíregyházáról, Pécsről, Zalaegerszegről, Győrből és Kaposvárról érkeztek középiskolás diákok, akikhez budapesti diáksegítők csatlakoztak Pesti Barnabás iskolánk tanulói személyében.

A táborról bővebben: www.szakesuli.hu/tabor-a-varos-sziveben/
... See MoreSee Less

View on Facebook

A1/1 beszámoló

Program: Erasmus + szakképzési mobilitás, parképítés

Időszak: 2017. augusztus 5 – október 14

Hely: Beder, Dánia

Fogadó intézmény: Jordbrugets Uddannelses Center Arhus (Green Academy)

Létszám: 20 diák, 2 kísérő tanár

Összegzés

A program 2. alkalommal nyert támogatást és a 2016. évi ugyanilyen mobilitás sikere megismétlődött. Mind az előkészületek, mind a lebonyolítás mintaszerűen zajlott, a folyamatos és támogató együttműködés során tovább tökéletesedett és színesedett a 10 hét szakmai és kulturális élménye.

…………………………………………………………………………………………………………………………………

A dán csoportvezető személyében változás történt, mivel Peder Gludot kinevezték a parképítő munkaközösség vezetőjévé, ezért helyét Stephen D. Dalton vette át. Ő 12 éve tanít az intézményben. Brit származása külön előnyére vált az angol nyelv gyakorlásának és tökéletesítésének.

Az órarend teljes mértékben megvalósult, a kisebb módosítások óraáthelyezéseket vagy újabb céglátogatás beszúrását jelentették. A magyar diákokat mindig nagy örömmel várják, és órák közben gyakran felelevenednek előző évi hasznos, emlékezetes vagy épp vicces élmények. A nagy kedvenc, a gépkezeléses órák balesetmentesen zajlottak, mindenki szerzett alapjártasságot motoros láncfűrész, mini exkavátor, homlokemelős traktor, elektromos talicska kezelésében. Előnye a dán iskolának, hogy védőfelszerelést egyszerre mind a 20 diáknak tudnak biztosítani, továbbá nagyjából 4 tanulóra jut egy munkagép. Az üvegházi munkákban 5 csoportban dolgoztak forgórendszerben, így mindenki kipróbálhatott minden folyamatot. A gyakorlati órákat minden esetben alaposan előkészített elméleti rész előzte meg, így még a láncfűrészes favágási feladatba is bátran vágott bele mindenki.

A 3-napos gyakorlati vizsgát 1 hét projekttervező felkészülés előzte meg, ahol az itthonról hozott és az ott megszerzett tudást kombinálták a diákok. A vizsgakert építését egyébként mindig nagy helyi figyelem is kíséri, szaktanárok és dán diákok, a személyzet is megtekintették a készülő kerteket. Az iskola médiafelelőse minden nap képeket tett fel az iskolai digitális faliújságába. A vizsgák 5, 4 vagy 3-as eredménnyel zárultak, ami egy vegyesen külsős és tanári bizottság értékelése volt.

Tanulási eredmények oldaláról nézve – a program tartalmát szakmai egyeztetés során alkották meg közösen a dán és a magyar kollégák. Ennek eredményeként a program mind ráépülően, mind kiegészítően kapcsolódik a magyar oktatási anyaghoz. A diákok különösen kiemelték a nagyszámú eszközt és felszerelést, valamint, hogy a kötelező feladatok mellett térkövezésben például szabad, kreatív ötleteiket is megépíthették, a rendelkezésre álló anyagokból saját ízlésük szerint választhattak.

A félidős (5. heti feedback) visszajelző megbeszélésen lehetőség van ott kialakult igények megbeszélésére, pl. anyagrészek ismétlésére, előrelépésre, bővítésére. A 10. heti értékelő megbeszélésre, a szokásos jelenlévőkön kívül – új ötletként meghívtuk a magyar csoportot támogató összes kollegát: az élelmezésvezetőt, az IT felelőst, a tanulmányi osztály munkatársát, a takarítónőnket is. Itt egyszerre, mindenki láthatta és hallhatta a program értékelését, a visszajelzéseket. Többek között itt kértük, hogy a menü angolul is legyen kiírva, vagy hogy több sportágban is szívesen mérkőznénk a dán diákokkal. Tervben van a közös kerttervezés és -építés is.

A szállás, étkezés, iskolai szolgáltatások tekintetében az a kifejezés, hogy „arany életünk volt”, talán alul is múlja a valóságot. Szállásunkat a legújabb épületben jelölték ki, itt a 20 diák a 2 tanárral, 2 szinten tökéletesen elfér és felügyelhető. A svédasztalos 3x-i étkezés kiváló minőségű, friss, 75%-ban biogazdálkodásból származó alapanyagokból készül.

A kulturális programok ismét stabilan nyújtották a legbarátibb és legfelejthetetlenebb órákat, napokat. Idén Dánia nyugati partján töltöttünk 3 napot Esbjerg környékén, Billund (Legoland) érintésével, és másik 3 napot Koppenhágában. A programok egy része itt is szakmával volt átitatott – Legoland-ban a főkertész kalauzolt körbe minket, a parkfenntartás folyamatait bemutatva, Koppenhágában pedig nem maradhatott ki a Rosenborg kastély rózsakertje vagy a Botanikus kert.

A program komplex hatása rengeteg téren érvényesül: munkagépek biztonságos használata, felelősségvállalás a közelben dolgozó más gépek felé, idő- és pénzbeosztás, szülőkkel való kapcsolattartás és tájékoztatás, egy másik kultúra megismerése és elfogadása hosszú távú tartózkodás alatt.

A program közvetve hozzájárult egyéb sikerekhez, magabiztos tudáshoz is. Vegyesen az eddigi 2 csoport legnyomatékosabb sikerei:

-Egyetemi felvétel kertészmérnök, tájépítész szakra 6 fő

-Országos szakmai tanulmányi verseny 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8. helyezések

-Országos ágazati szakmai tanulmányi verseny, parképítés 1. helyezés

-Euroskills parképítő válogató, döntő, 1. helyezés – Magyarország képviselete 2018. szeptemberében Budapesten.

Mérhetetlenül szerencsésnek érzem magam, hogy a mobilitásban kísérőtanárként részt vehetek és a megvalósuló programot személyesen támogathatom.

Csollány Emőke