szechenyi
  • +36 1 413 3710
  • kmaszc@kmaszc.hu
  • Budapest, Andrássy út 63-65. I Felnőttképzési nyilvántartási szám: B/2020/006362

🇪🇺EU PERCEK🇪🇺

❗Húsz év után ismét nő vezeti az Európai Parlamentet❗

Az 🇮🇹olasz🇮🇹 származású David Sassoli, a testület előző elnöke 2022.01.11-én hunyt el súlyos betegség következtében. Halála véletlenül egybeesett a testület eleve tervezett tisztújításával, hiszen az 🇪🇺Európai Parlament🇪🇺 minden választott tisztségét 2,5 évente újítják meg.

Az új elnöknek a 🇲🇹máltai🇲🇹 származású Roberta Metsola-t választották meg.

Néhány tudnivaló az új elnökről:
🇪🇺1979-ben született Máltán🇲🇹
🇪🇺Végzettségét tekintve jogász👩‍⚖️👩‍🎓, ezen belül európai jogra és politikára szakosodott.
🇪🇺2012 és 2013 között Unió külügyi és biztonságpolitikai főképviselőjének jogi tanácsadója is volt.
🇪🇺Metsola 2013 óta EP képviselő.
🇪🇺2020 novembere óta töltötte be az EP első alelnöki posztját.
🇪🇺3 jelölt közül Metsola szerezte meg az abszolút többséget, így ő lett a legfiatalabb megválasztott elnök az EP történetében.
🇪🇺Metsola az EP harmadik női elnöke Simone Veil (1979-1982) és Nicole Fontaine (1999-2002) után.
🇪🇺A 2024-es EP választásokig, azaz két és fél évig fogja betölteni a Parlament elnöki tisztségét.

A 14 új alelnököt 3 fordulóban választották meg:
🇦🇹Othmar Karas – Ausztria
🇮🇹Pina Picierno – Olaszország
🇵🇹Pedro Silva Pereira – Portugália
🇵🇱Ewa Kopacz – Lengyelország
🇬🇷Eva Kaili – Görögország
🇦🇹Evelyn Regner – Ausztria
🇩🇪Rainer Wieland – Németország
🇩🇪Katarina Barley – Németország
🇨🇿Dita Charanzová – Csehország
🇸🇰Michal Šimečka – Szlovákia
🇩🇪Nicola Beer – Németország
🇱🇻Roberts Zīle – Lettország
🇬🇷Dimitrios Papadimoulis – Görögország
🇫🇮Heidi Hautala – Finnország

További információk az EP szerveiről és az elnökségről:
⬇⬇⬇
www.europarl.europa.eu/about-parliament/hu/organisation-and-rules/organisation/political-bodies
... See MoreSee Less

View on Facebook

A VEKOP-8.6.3-16-2017-00004

A VEKOP-8.6.3-16-2017-00004 pályázat keretében a konzorcium által vállalt feladat a projekt időszakban, minden év elején a 9-ik osztályosok tanulói attitűd mérése, ami 2020. október 1-ig megtörtént a konzorcium 10 intézményében.

A kitöltési arány jellemzően 80-90%, így jó elemzési lehetőséget az adott osztályokról, ami nagyban segíti a benne tanító kollégák munkáját.

Az eredmények feldolgozását a konzorcium a mérési felelősökkel és az intézmény vezetéssel 2020. október 16-án egy tanulásmódszertani műhelymunka keretében teszi majd meg.

A tanuló attitűdmérésről:

Tanulói attitűd, motiváció és a tanulási környezet vizsgálata

A tanulás szempontjából meghatározó jelentősége van a motivációnak, a tanulás iránti attitűdnek és a környezetnek is – ezek befolyásolhatják a tanulásban való kitartást, elmélyülést és az esetleg lemorzsolódást.

A mérés céljai:

a) A tanulási motiváció vizsgálata során az egyes tantárgyakhoz való viszonyt (tantárgyi attitűd – a szakmai elmélet, szakmai gyakorlat, matematikai és szövegértési kompetenciák fejlesztését elsődlegesen végző tárgyak, az idegen nyelv, testnevelés és a digitális műveltség területén), valamint azon egyes kompetenciákhoz való viszonyt elemezzük, amelyek meghatározóak a 21. században való boldoguláshoz.

b) A szakmához való viszony vizsgálata elsősorban arra terjed ki, hogy a tanuló szakmaválasztását mi befolyásolta, milyennek látja választott szakmájában a lehetőségeket. Vizsgáljuk azt is, hogy a tanulók ezen a téren mennyire elégedettek az iskola által nyújtott szakmai lehetőségekkel, vagy látnak-e valamilyen téren lehetőséget a továbbfejlődésre.

c) Az iskolához, a tanulási környezetéhez való viszony vizsgálatában a user experience mintájára, a service design módszertanát alapul véve a tanulási élményt, és ezzel kapcsolatban két kulcstényezőt (ajánlási index, tanulói elégedettség) vizsgáló kérdések jelennek meg. Ebben az elemben megjelenik a tanuló tanulásának támogatásával és a tárgyi környezettel is kapcsolatos vizsgálat is.

Mérőeszköz

A három terület vizsgálatát tartalmazó integrált kérdőív. A kérdőív kitöltése online és anonim módon történt az intézményben felügyelő tanárok irányítása alatt.

A mérőeszköz néhány területen lehetőséget adott faktorok kialakítására, amelyek árnyalni tudták az eredmények értelmezését.